Zoek MDM

Bulletin

Citroen C3 1.1 HFX distributiespanner

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41511 door handmatig-mechanisch
Citroen C3 1.1 HFX timingspanner Geplaatst door manual-mecanica
Groeten aan iedereen:

en heb geprobeerd de distributie van deze auto te veranderen, maar ik weet niet echt hoe de spanner werkt. Ik heb me georiënteerd op de autodata en ik heb het gedaan zoals het zegt "of dat denk ik" en de auto start niet tenzij met hulp van het gaspedaal een beetje indrukken. Bij het starten rondt de auto goed rond en hoor ik geen vreemde geluiden. Ik ben bang omdat ik heb geprobeerd een tand van de krukas vooruit te laten gaan en vervolgens uit te stellen, maar ik hoor geen vreemde geluiden en bij een van de tests startte hij goed, maar ik bleef de speling van de riem tussen de krukas en de nokkenas zien. Het zou kunnen komen door de daling van het batterijvermogen vanwege zoveel starttests, hoewel het mij lijkt dat de startmotor goed trekt. Ik gebruik hem nu twee dagen op vol gas en ik verlies mijn moed en kracht en ben bang dat er iets anders kapot is gegaan.

Je weet niet hoezeer ik jouw hulp bij dit probleem waardeer.

Ik beantwoord de telefoon of WhatsApp op 677811538.

Zoals altijd een hartelijke groet en bedankt allemaal.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41533 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp van de Citroën C3 1.1 HFX distributiespanner.
je vraag is hoe je de spanner opzet? Het is de aardappellook, de punt die erbij hoort is de indicator moet precies op het eerste merkteken in de foto zitten dat je hebt geplaatst, dat wil zeggen waar die 0 is, de twee kleine vinnen met het kanaal in het midden die je op de foto ziet, zijn bevestigd aan een lipje dat op het blok gaat en dat tussen de twee kleine vinnen past, dat punt dat je ziet is om een kleine boor of harde draad te plaatsen, dan maak je de spanner met de hand los totdat het punt voorbij de hollito gaat, je plaatst de boor en hij is vergrendeld en je zet alles vast dan haal je de boor eruit en voltooi je het spannen met de bijbehorende inbussleutel en als het klaar is, draai je de moer vast en dat is alles.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.