Zoek MDM

Bulletin

Hulp bij het meten van maximale slijtage

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #41509 door handmatig-mechanisch
Richtlijn voor het meten van maximale slijtage. Uitgegeven door manual-mecanica.
Hallo, ik heb overal gezocht,
maar ik kan het antwoord niet vinden.
Ik wil graag weten
: wat is de minimale diameter van een remschijf voordat deze vervangen moet worden?
Wat is de minimale diameter van een remblok voordat deze vervangen moet worden?
Wat is de minimale diameter van een remvoering voor een trommelrem?
En tot slot, en het allerbelangrijkste
, wat zijn de primaire en secundaire remvoeringen bij een trommelrem, en waarom heten ze zo?

Ik weet dat de maten per fabrikant verschillen, dus als u die heeft, laat het me dan weten en vermeld de fabrikant. Ik zou het erg op prijs stellen als u me snel kunt helpen, want ik heb binnenkort een eindexamen en heb door familieomstandigheden weinig tijd gehad om me voor te bereiden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #41517 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp ' Maximale slijtagemeting'
Er zijn geen minimale afmetingen voor het vervangen van een remschijf. Vervanging van de schijf is gebaseerd op het slijtageoppervlak en de afwezigheid van bruine vlekken. Als die er wel zijn, moet de schijf vervangen worden omdat deze oververhit is geraakt en slipt. Controleer ook of de schijf niet kromgetrokken is.
Er zijn geen minimale afmetingen voor remblokken; fabrikanten specificeren geen normen. Je kunt visueel controleren of er nog frictiemateriaal aanwezig is. (3 millimeter is voldoende om de remblokken te vervangen als je de schijf niet wilt beschadigen). Wat

remschoenen betreft, ik weet niet precies wat dat zijn, maar trommelremmen, die over het algemeen achterremmen zijn en dus niet veel slijtage vertonen, hebben vaak al 200.000 kilometer lang voorgemonteerde remschoenen gehad, puur uit verveling, en ze zijn nog steeds in goede staat. Het is zelden nodig om de trommel zelf te vervangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #41526 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor het antwoord... over de trommelrem... men zegt dat remschoenen en remvoeringen hetzelfde zijn... maar nog één laatste vraag... weet je hoe je het verschil kunt zien tussen de primaire en secundaire remschoenen... of hoe je dat kunt zien? Wat ik heb gelezen, is dat het afhangt van de draairichting... de schoen die het dichtst bij het voorwiel zit, is de primaire... dat heb ik zelf ook wel begrepen... ik weet niet of je het daarmee eens bent....

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #41535 door handmatig-mechanisch
De remschoen en het remblok zijn in principe hetzelfde. De remschoen is verbonden met de handremkabel, terwijl het remblok vrij blijft. De dikte wordt bepaald door de fabrikant, maar remblokken hebben over het algemeen een slijtage-indicator die een marge van ongeveer 2 mm aangeeft. De dikte van het remblok varieert afhankelijk van of het een origineel of aftermarket onderdeel is, het merk en vele andere factoren, dus dat is geen relevant detail. De dikte van de remschijf hangt ook af van of deze geventileerd is of niet, maar remschijven hebben een markering die de maximale afvlakdikte aangeeft. Remtrommels hebben deze markering niet, maar een minimale wanddikte van 3 mm wordt als gangbaar beschouwd. Het probleem is dat remblokken af ​​fabriek een specifieke dikte hebben en dat de trommel niet mag worden afgevlakt. Als dit wel gebeurt, moet de dikte van het remblok worden verhoogd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #41549 door handmatig-mechanisch
Hartelijk bedankt voor uw antwoord...het heeft het een stuk duidelijker gemaakt...heel erg bedankt.