Zoek MDM

Bulletin

Hulp bij het meten van maximale slijtage

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41509 door handmatig-mechanisch
Hulp bij het meten van maximale slijtage Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb gezocht en gezocht,
maar ik kan niets vinden.
Ik wil graag weten:
Wat is de minimale maat remschijf die vervangen moet worden?
Wat is de minimale maat remblokken die vervangen moeten worden?
Wat is de minimale maat trommelremvoering?
En tot slot, wat is de belangrijkste maat
, wat is het en waarom heten ze primaire en secundaire voeringen op trommelremmen? Ik

weet dat de afmetingen variëren afhankelijk van de fabrikant, dus als u er een heeft, laat het me dan weten en specificeer van welke fabrikant ze zijn. Help me alstublieft snel, want ik moet mijn rijexamen afleggen en heb door familieomstandigheden niet veel tijd gehad om me voor te bereiden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41517 door handmatig-mechanisch
Antwoord van de handmechanica op het onderwerp: Hulp bij maximale slijtagemetingen
minimale meting om een schijf te vervangen er zijn geen normen voor wat dan ook de schijf vervangen is gebaseerd op de braam die ontstaat door slijtage en of er geen bruine vlekken zijn als dat zo is dan is de schijf kapot dat hij oververhit is en slipt, ook dat hij niet vervormd is.
minimale meting van de remblokken er zijn geen normen per fabrikant, je kunt met het oog zien of er een remblok is of niet. (3 millimeter zijn al te vervangen als we de schijf niet willen beschadigen).

remblok? Ik weet niet wat het is, maar de trommelrem afgezien van het feit dat het in de regel aan de achterkant gaat en nauwelijks lijdt, heb ik de trommelschoenen in een voorgemonteerde kit uit verveling 200.000 kilometer vervangen en zelfs als ze goed zijn en zelden de trommel vervangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41526 door handmatig-mechanisch
Antwoord van de handmechanica op het onderwerp: Hulp bij maximale slijtagemetingen
Oké, oké voor het antwoord... over de trommelrem... ze zeggen dat het hetzelfde is... maar nog een laatste vraag... weet je hoe je het verschil kunt zien tussen de primaire en secundaire remschoen... of hoe kun je dat zien... uit wat ik heb gelezen, hangt het af van de draai... de remschoen die het dichtst bij het voorwiel zit, is de primaire remschoen... Ik heb het afgeleid... ik weet niet of jij hetzelfde denkt...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41535 door handmatig-mechanisch
er is de schoen en de voering is hetzelfde, de eerste is degene die het handremkoord heeft en de secundaire is degene die vrij is, de diktes worden bepaald door de fabrikanten, maar de blokken hebben meestal een slijtagewaarschuwing die meestal een marge van ongeveer 2 mm aangeeft, de dikte van het blok zal variëren afhankelijk van of het een origineel alternatief is of het merk en veel dingen zoals dat zijn geen relevante gegevens, de dikte van de schijf is ook afhankelijk van of deze geventileerd is of niet, maar de schijven hebben een markering die de maximale correctie aangeeft, de trommels hebben deze markering niet maar er wordt rekening gehouden met een minimale wanddikte van 3 mm, het probleem ligt in het feit dat de fabrieksblokken een meting hebben en de trommel mag niet worden gecorrigeerd als dit werk wordt gedaan, de dikte van het blok moet overmaats zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41549 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor uw reactie. Dit heeft de zaken voor mij duidelijker gemaakt. Ik waardeer het.