Zoek MDM

Bulletin

Citroën Saxo 1.5 diesel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41502 door handmatig-mechanisch
Citroen Saxo 1.5 diesel Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb problemen met de ontsteking van mijn Citroën Saxo 1.5 diesel. Hij startte altijd pas na de tweede of derde keer. Ik heb de gloeibougies vervangen, maar het probleem blijft bestaan. Mij is verteld dat de brandstofterugslagklep mogelijk defect is, waardoor het brandstofcircuit leegloopt en het zo lang duurt voordat de auto start. Kan iemand mij vertellen waar deze klep zich bevindt of wat ik eraan kan doen? Ze adviseerden me om een terugslagklep bij de uitlaat van het filter te plaatsen. Kan dit? Ik heb hulp nodig. Ik hoop op een reactie die me kan helpen dit probleem op te lossen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41530 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs het probleem Citroën Saxo 1.5 diesel
Je hebt de gloeibougies vervangen, maar gecontroleerd of ze op tijd stroom krijgen. Controleer de timer. Als je denkt dat het de terugslagklep is, pomp dan brandstof op uit het dichtstbijzijnde riool of uit het oliefilter voordat je de auto start. Je kunt ook het contact drie of vier keer openen en sluiten, zonder de auto te starten, om de inspuithelling onder druk te zetten. Start de auto dan om te zien wat er gebeurt voordat je iets verandert.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41579 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je informatie, ik ga eerst kijken wat je me vertelde over het controleren of er stroom is. Wat ik weet, is dat ik een gloeibougie eruit moet halen en moet plaatsen door een deel van de auto aan te raken en te kijken of hij werkt. Als hij warm wordt, wil ik dat doen om te controleren of hij stroom krijgt. Ik weet niet of het klopt en als hij stroom krijgt, dan ga ik proberen wat je me vertelde over handmatig brandstof pompen of het contact 3 of 4 keer aanzetten om te kijken of hij goed start. Afhankelijk van wat het is, neem ik dan een beslissing. Heel erg bedankt voor je reactie, het was erg nuttig en ik zal de stappen volgen die je voorstelt. Met vriendelijke groet en heel erg bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41633 door handmatig-mechanisch
Vertel ons hoe het gaat. Als je wilt zien of er stroom naar de verwarmingshelling gaat, sluit dan een tester aan met één aansluiting op de aarde en de andere op de helling. Dan zou je de accuspanning moeten kunnen zien. Laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41724 door handmatig-mechanisch
Uiteindelijk vond ik het probleem: het bleek een slangetje te zijn dat van de handmatige brandstofvulknop naar het dieselfilter loopt. Het zat los en had een luchtinlaat, waardoor het circuit leegliep en het lang duurde voordat het aansloeg. Ik heb er een klemmetje op gezet en het probleem was opgelost. Bedankt voor je hulp en ik laat mijn reactie achter voor het geval iemand er iets aan heeft. Groeten aan iedereen.