Zoek MDM

Bulletin

Voorwielaandrijving

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41483 door handmatig-mechanisch
Voorwielaandrijving Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb wat hulp nodig met een vraag. In mijn Ford Focus Ghia 2.0 L Duratec uit 2006 hoor ik een zoemend geluid bij de rechtervooras. Ik heb de transmissieolie laten controleren en kreeg te horen dat deze in orde was en niet ververst hoefde te worden. De handleiding vermeldt een voorwielaandrijving waarvan de olie vaak vervuild raakt wanneer er water in een doorwaadbare plaats of een overstroomde straat komt, iets wat heel gebruikelijk is op regenachtige dagen in deze stad.
Ik bracht de auto naar een tankstation, maar de medewerker wist niets van dit voorwielaandrijvingssysteem, dus ik kon de smering niet controleren.
Kan iemand me vertellen waar ik dit systeem kan vinden en of ik het per se naar een monteur moet brengen, of dat een tankstation er toegang toe heeft?
Alvast bedankt.

Daniel

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41492 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp voorwielaandrijving
Ik denk dat je het over het voordifferentieel hebt. Dat is afgedicht en gesmeerd met versnellingsbakolie.
De aandrijfassen die de voorwielen aandrijven, komen daaruit.
Ik zal je vertellen: als het geluid lijkt op dat van een vliegtuig uit de Tweede Wereldoorlog en het aan de rechterkant gebeurt, dan is het zeker het wiellager. Aan de andere kant, als het geluid een piepend geluid is of iets dergelijks, dan is het de dynamo of de spanner van de airco-riem of zoiets.

Hoe dan ook, ik heb het over de Europese versie, hoewel het niet veel anders zal zijn als je zegt dat het voorwielaandrijving is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41558 door handmatig-mechanisch
Het geluid waar ik het over had, leek op een tandwiel zonder smering. Ik breng hem morgen naar een monteur, want het geluid is toegenomen en ik maak me er ernstig zorgen over. Bedankt voor je uitgebreide reactie. Zodra ik weet wat het probleem was, zal ik het op het forum plaatsen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41620 door handmatig-mechanisch
Vervang de differentieellagers, maar controleer of de dubbele lagers u niet voor de gek houden (het geluid of gezoem is vergelijkbaar), of breng een additief aan op de
versnellingsbak.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41844 door handmatig-mechanisch
Vrienden, om het probleem, dat nu is opgelost, af te sluiten, zal ik jullie het volgende vertellen:
het zoemende geluid waar ik het in mijn vraag over had, veranderde geleidelijk in een ander geluid, wat resulteerde in de volledige vernietiging van de hoofdrotor van de motor. Daardoor veroorzaakte de motor, in een abnormale situatie, slechte tractie, merkbaar bij het schakelen naar de eerste versnelling, wanneer de motor de meeste inspanning vereiste. Nu is de motor een fluitje van een cent.
Hartelijk dank, igryo en pepeivan, voor jullie waardevolle bijdrage.

Knuffels.