Zoek MDM

Bulletin

het gaat niet aan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41428 door handmatig-mechanisch
Het gaat niet aan. Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Chevrolet Spark uit 2010. Soms als ik hem wil starten, slaat de startmotor aan, maar hij slaat niet aan. De accu is in orde. Ik heb getest of hij vonkt en dat doet hij. Ik heb de brandstofpomp getest en die levert voldoende druk. Laatst heb ik hem zo hard laten starten dat de accu leeg was. Ik moest hem met een andere auto opladen, maar hij startte nog steeds en de motor sloeg niet aan. Pas toen ik de accu loskoppelde en weer aansloot, sloeg hij aan. Sinds die dag tot vandaag heeft hij deze storing niet meer gehad. Gisteren probeerde hij het weer, maar bij de tweede poging startte hij wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41453 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het probleem van het niet inschakelen
mmmmmmm dat probleem komt bij de meeste vonken voor, maar ik weet niet zeker waar het probleem ligt. Ik heb in ieder geval nog geen gelegenheid gehad om er eentje in een werkplaats te laten repareren. Controleer echter of de vonk er is en of deze goed is, dat wil zeggen blauw en lang. Als dat in orde is, controleer dan de brandstofinjectie. Het kan zijn dat de injectie niet goed is. Het is ook belangrijk om de compressie van de motor te controleren. Controleer dat en laat het me weten, want ik ben geïnteresseerd in dit onderwerp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41455 door handmatig-mechanisch
Ik sprak met een monteur bij een dealer en vertelde hem over het probleem. Ik legde uit dat de brandstofpomp prima werkte en een goede vonk gaf. Hij vertelde me dat hij dit soort problemen al eerder had gehad. Hij adviseerde me de accu te vervangen, omdat, volgens hem, hoewel de startmotor niet goed werkt, de spanning en stroomsterkte niet voldoende zijn en de computer van de auto de motor verhindert te starten of afslaat. Het zou kunnen dat er kortsluiting is in een accucel en dat de computer dit veroorzaakt. Ik ga naar hem luisteren, want als ik naar de accu kijk, zie ik een cel die zweet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41480 door handmatig-mechanisch
Oké, laat ons weten hoe het daarmee gaat, want zoals ik al zei, het is een veelvoorkomend probleem. Als je het vraagt, kunnen we je helpen. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41548 door handmatig-mechanisch
Het probleem zat inderdaad in de accu. Maandagochtend wilde ik hem starten, maar hij startte niet. Ik heb hem laten controleren en hij was waardeloos, dus heb ik hem vervangen. Sindsdien heb ik geen problemen meer gehad. De monteur bij de elektriciteitscentrale legde me uit dat de accu weliswaar meer dan 12 volt aangaf met de tester, maar dat de spanning daalde toen ik hem startte, waardoor hij niet startte.