Zoek MDM

Bulletin

Trapezio Peugot parnet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #41355 door handmatig-mechanisch
Peugeot Partner Trapezio Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal,
ik heb vandaag mijn voertuig laten keuren en het is afgekeurd vanwege een aantal ernstige gebreken. Het remlicht brandde zwak, en dat soort dingen.
Het grootste probleem is speling in de achterste bevestiging van de rechter voorste draagarm.

Ik ben geen monteur, maar als je werkloos bent, weinig geld hebt en graag aan auto's sleutelt en wat vrije tijd hebt, zoals ik,

zou ik het erg op prijs stellen als iemand met meer verstand van autotechniek me wat tips zou kunnen geven over hoe ik dit kan repareren.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #41382 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Peugeot Partner Trapezio
Ik zou je graag helpen, maar ik weet niet wat ze bedoelen met "trapezium". Die term wordt hier in Chili niet gebruikt. Ik ken het Partner-model goed; het is hetzelfde als de Berlingo. Als je me vertelt waar het naartoe gaat of wat het doet, help ik je zonder problemen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #41401 door handmatig-mechanisch
De draagarm is het onderdeel dat de fusee vasthoudt. De remschijf is aan de fusee bevestigd en de schokdemper zit erboven.

Het probleem met jouw draagarm is een rubberen bus die het chassis met de draagarm verbindt.

Het wordt een draagarm genoemd omdat het een trapeziumvorm heeft; het zou ook een ophangingsarm genoemd kunnen worden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #41409 door handmatig-mechanisch
Ah, de draagarm! Nu zit ik echt ergens op het juiste spoor. Het klopt dat de rubberen bussen meestal kapot gaan, maar je moet ook controleren of de borgbout los zit. Hoe dan ook, het is makkelijker en sneller om de draagarm te vervangen; die wordt compleet geleverd met kogelgewricht en alles erop en eraan. Ik waarschuw je alvast dat het een beetje lastig is om hem te verwijderen, maar met wat doorzettingsvermogen lukt het wel. Je moet de schokdemper, het stuurstangeinde en de bevestiging van het kogelgewricht losmaken. Het is gewoon een kwestie van kracht zetten, meer niet; er zijn geen markeringen of zo. Het stuurstangeinde komt los van de naaf; het draait niet. Draai de moer van de naaf los en tik op de naaf aan de kant waar het stuurstangeinde vastzit, dan komt het eruit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #41410 door handmatig-mechanisch
Ah, de draagarm! Nu zit ik echt ergens op het juiste spoor. Het klopt dat de rubberen bussen meestal kapot gaan, maar je moet ook controleren of de borgbout los zit. Hoe dan ook, het is makkelijker en sneller om de draagarm te vervangen; die wordt compleet geleverd met kogelgewricht en alles erop en eraan. Ik waarschuw je alvast dat het een beetje lastig is om hem te verwijderen, maar met wat doorzettingsvermogen lukt het wel. Je moet de schokdemper, het stuurstangeinde en de bevestiging van het kogelgewricht losmaken. Het is gewoon een kwestie van kracht zetten, meer niet; er zijn geen markeringen of zo. Het stuurstangeinde komt los van de naaf; het draait niet. Draai de moer van de naaf los en tik op de naaf aan de kant waar het stuurstangeinde vastzit, dan komt het eruit.