Zoek MDM

Bulletin

Zeldzaam probleem, HELP A.U.B.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41349 door handmatig-mechanisch
Zeldzaam probleem, HELP A.U.B. Geplaatst door manual-mecanica
Goedemiddag, ik volg je normaal gesproken en ik heb besloten me te registreren vanwege een probleem met mijn auto.

Ik heb een Ford Focus 1.8 TDCI 115 pk, 2006, met 85.000 km op de teller.

Ongeveer een maand geleden kwam ik terug van een lange rit op de snelweg en de wijzer van de temperatuurmeter bereikte de limiet. Ik zette hem stil en hij ging terug naar zijn oorspronkelijke positie, twee keer zo. Ik lette er niet op, er lekte geen water en blijkbaar liep de auto prima. Sterker nog, als de temperatuur steeg, zette ik hem harder en ging hij terug naar zijn oorspronkelijke positie... De week erna brak de kachelslang. Ik leid daaruit af dat er een soort gat moet zijn geweest, en dat is de reden dat de meternaald niet goed functioneerde.

De meternaald blijft maar niet goed functioneren... en na twee weken brak de kachelslang opnieuw. Bosch vertelde me dat de vorige slang defect was en ze hebben me een nieuwe gemonteerd.

Vanochtend, een week later, werkt de wijzer nog steeds niet goed. Vanmorgen heb ik hem stilgezet en het waterpeil was een beetje gedaald. Het klopt dat het waterpeil tot het minimum steeg toen ik de dop eraf haalde. Ik ben ermee naar de garage geweest. De slang lekt niet en kantelt ook niet meer. Ze hebben de waterdruk gecontroleerd en alles is in orde, en niemand weet wat er aan de hand is. Ze vertelden me dat er waarschijnlijk lucht in het circuit zit, maar ik vertrouw ze niet, aangezien dit soort auto's zichzelf ontluchten. Sterker nog, ik ben bij de garage weggegaan, heb hem flink op een steile helling laten staan en toen gebeurde hetzelfde. Het waterpeil steeg tot bijna 49 graden Celsius, en toen ik hem omhoog haalde, keerde de temperatuur net zo snel terug naar normaal als het was gestegen. Weet

iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn? Alvast bedankt voor je interesse en reacties. Heel erg bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41368 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Ongebruikelijk probleem, HELP A.U.B.
Hoi concurrent, het enige wat ik kan bedenken is dat de thermostaat niet goed open en dicht gaat. Als snelle test raad ik je aan om de thermostaat even te verwijderen, de boot te starten en er een paar keer mee rond te varen om te kijken of er iets verandert. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41384 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Ongebruikelijk probleem, HELP A.U.B.
De temperatuurlamp die het signaal naar de klok stuurt, of de klok zelf, kan defect zijn. Zoals OMC zegt, is het een goed idee om de thermostaat te verwijderen om te zien wat er aan de hand is. Controleer ook of de ventilator correct werkt bij een lage stand.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41387 door handmatig-mechanisch
Hallo, de monteur vertelde me dat de thermostaat perfect werkt, dus we weten niet wat het is. De optie die hij me gaf, is om het hele elektrische systeem te controleren, maar dat lijkt me erg omslachtig en duur. Zijn er andere mogelijke oplossingen? Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41392 door handmatig-mechanisch
Controleer de elektrische ventilator. Het kan zijn dat deze niet goed werkt. In de meeste auto's heeft de elektrische ventilator twee snelheden. Als hij niet werkt, staat de laagste stand ingesteld. Dus als de temperatuur stijgt, schakelt hij de tweede stand in, en vervolgens daalt de temperatuur. U kunt dit zelf controleren terwijl de auto stilstaat. Laat de auto opwarmen en kijk of de elektrische ventilator start als de temperatuur weer normaal is. Als hij niet werkt, blijft stijgen en start wanneer de temperatuur boven de 100 °C op hoge snelheid komt, werkt de eerste stand niet.