Zoek MDM

Bulletin

Ontlucht het koelcircuit van de Golf MK3

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41344 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik wil graag van deze gelegenheid gebruikmaken om mezelf voor te stellen, aangezien ik hier nieuw ben.
Nu mijn vraag: een week geleden heb ik een Golf MK3 gekocht om te restaureren. De auto rijdt, maar de vrouw die hem aan me verkocht vertelde me dat ze zelf het expansievat had vervangen en dat er sindsdien koelvloeistof lekt via de tankdop. Ik heb de auto getest en hij lekt niet, hij raakt niet oververhit en er zijn geen symptomen die me zouden doen denken dat het de cilinderkoppakking is. Dus ik denk dat er lucht in het koelsysteem zit. Ik ben er bijna zeker van, want het systeem heeft een inhoud van 6,3 liter en ik heb er maar 4 liter in gedaan. Mijn vraag is: hoe krijg ik al die lucht eruit? Ik zie namelijk geen ontluchtingsnippel op dit model en ik denk ook niet dat hij er een heeft. Bedankt allemaal. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41345 door handmatig-mechanisch
Er moet een ontluchter zijn, maar als die er niet is, dan ontlucht hij zonder dat de tankdop open is, waardoor de lucht eruit kan. Als de dop echter door de dop heen barst, zijn er meestal twee problemen: een vastzittende thermostaat of er is wat druk op het watersysteem komen te staan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden - 12 jaar en 3 maanden geleden #41346 door handmatig-mechanisch
Een trucje, gewoon omdat het kan. Ik heb gevallen meegemaakt waarbij er geen ontluchter was. Kijk eens naar het temperatuurverschil tussen de slang die de cilinderkop ingaat en de slang die de motor verlaat. Er is een groot verschil tussen de warme motor
en de thermostaat. Om de lucht eruit te laten lopen, knijp je in de dikke slang die boven uit de radiator komt. Je ziet dan het verschil in de lucht die de cilinder in wordt gezogen.
Laatst bewerkt: 12 jaar 3 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41347 door handmatig-mechanisch
Bedankt, ik ga proberen wat je me vertelde en laat je weten of dat het probleem oplost. Laat het me weten als iemand dit leest: het meisje gebruikte goedkope antivries! Ik raad aan om iets meer uit te geven en biologische antivries te gebruiken. Dat is veel beter voor de motor en houdt de temperatuur beter vast, want dat soort goedkope antivries is gewoon gekleurd water, haha.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41365 door handmatig-mechanisch
Hallo weer, ik zal het je vertellen. Gisteren heb ik gecontroleerd wat je aanraadde. De temperatuur van de slangen is vergelijkbaar, er is nauwelijks verschil. Wat betreft het dichtknijpen van de slang: er lijkt lucht uit te komen, maar niet volledig. Een vraag die ik had, was of ik koelvloeistof door die slang kon gieten, aangezien die rechtstreeks naar de radiator gaat, waar volgens mij de meeste lucht zit. Ik kijk uit naar je antwoorden en nogmaals bedankt. ;)