Zoek MDM

Bulletin

Ik heb hulp nodig

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41284 door handmatig-mechanisch
Ik heb hulp nodig Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een Nissan Mistral 2.7 Aut uit 1994. Hij begon problemen te krijgen met schakelen. Hij draaide te veel toeren op de motor en schakelde niet naar de volgende versnelling. Om dit voor elkaar te krijgen, moest ik met het gaspedaal spelen. Soms werkte het, soms niet; soms moest ik het met een knop forceren. Dit komt sporadisch voor. Als ik de motor stop en opnieuw start, start hij zonder problemen, maar dan komt het probleem weer terug.
Ik merk sinds kort ook dat hij vermogen verliest op een helling, maar op vlakke wegen zijn er geen problemen met het vermogen.
Kunt u mij helpen? Alvast bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41285 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp " Ik heb hulp nodig"
Heb je de koppelingskabel gecontroleerd? Volgens de informatie die je hebt verstrekt, lijkt deze niet voldoende speling te hebben en ontkoppelt de koppeling niet volledig.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41286 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp " Ik heb hulp nodig"
Ik denk dat je een defecte koppelingsnaaf hebt, en als die warm wordt, werkt hij niet goed. De koppelingsplaat slipt als je hem bergopwaarts vervangt.

En als het een automaat betreft, is het min of meer hetzelfde, maar de reparatie kost je meer.
In Spanje krijg je tenminste nog een pak slaag als je de koppelingsplaten van een automaat vervangt. Oei, wat een gedoe, haha:) .