Zoek MDM

Bulletin

Ik heb hulp nodig

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #41284 door handmatig-mechanisch
Ik heb hulp nodig. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een Nissan Mistral 2.7 automaat uit 1994. Hij heeft problemen met schakelen. De motor draait te hoog in toeren en schakelt niet door naar de volgende versnelling. Om hem te laten schakelen, moet ik met het gaspedaal spelen; soms werkt het, soms niet, en soms moet ik hem met een knop forceren. Dit gebeurt met tussenpozen. Als ik de motor uitzet en opnieuw start, start hij zonder problemen, maar daarna komt het probleem terug.
Ik merk ook dat hij sinds kort vermogen verliest bij het bergop rijden, maar op vlakke wegen heeft hij geen problemen.
Heeft iemand advies? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #41285 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op dit onderwerp: Ik heb hulp nodig
Heb je de koppelingskabel gecontroleerd? Op basis van de informatie die je hebt verstrekt, lijkt deze te weinig speling te hebben en niet volledig te ontkoppelen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #41286 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op dit onderwerp: Ik heb hulp nodig
Ik denk dat je koppelingsdrukplaat kapot is en dat die niet goed werkt als hij warm wordt. De koppelingsplaat slipt, dus je moet hem vervangen.

Bij een automaat is het min of meer hetzelfde, maar de reparatie zal duurder zijn.
In Spanje vragen ze bijvoorbeeld een fortuin voor het vervangen van koppelingsplaten bij automaten – auw, wat een gedoe:) !