Zoek MDM

Bulletin

Help! Ik ga dit in brand steken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41227 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Help. Ik ga dit in brand steken.
Ik heb hem gecontroleerd en had een tester bij de hand. O2-sensor, MAP, TPS, IAC-klep, ontstekingsmodule, koelvloeistof- en inlaatluchttemperatuursensor, bobine, opneemspoel, slangen, en alles is in orde. Hij start zonder problemen, reageert goed op acceleratie en heeft vermogen. Ik heb er ongeveer 1 km mee gereden voor een testrit, alles was perfect, geen storingen. Maar toen ik terugkwam, begon hij weer hetzelfde: hij haperde en maakte terugslag via de inlaat. Ik moet alleen de brandstofdruk nog even controleren.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41250 door handmatig-mechanisch
Hallo. Probeer eens een compressietest uit te voeren. Het klepstotergeluid lijkt erg op dat van een zuiger die een klep lichtjes raakt. Mogelijk is de inlaatklep krom en stijgt de druk in het inlaatspruitstuk bij het starten van het contact, waardoor het slikt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41257 door handmatig-mechanisch
Ten eerste, als de spoel kapot is, zou dat de fout veroorzaken... Ten tweede, een module veroorzaakt die fout... en als je die test, zal hij koud zijn, dus zal hij in goede staat zijn... misschien kan een ocilloscoop dat doen, maar die heb ik niet... succes

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41260 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de hulp. De auto start perfect, helemaal geen geluid. Na ongeveer 15-20 minuten, als ik flink gas geef, slaat hij af en maakt hij een terugslag via de inlaat. Dat is alles, en er zijn geen geluiden. Ik wacht op de brandstofdrukmeter om te zien wat er aan de hand is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41263 door handmatig-mechanisch
Uit het symptoom dat u noemt, krijg ik de indruk dat de explosies worden veroorzaakt door een gebrek aan brandstof tijdens de eerste acceleratie. Bij een auto met carburateur wordt die taak uitgevoerd door de boostpomp, maar bij een auto met injectie, zoals die van u, wordt die taak uitgevoerd door de TPS-sensor. Deze sensor vertelt de computer het niveau van de acceleratie op het pedaal. Als er in de eerste fase een signaal wordt onderbroken, ontstaat er een symptoom zoals dat van u. Om dit te testen, kunt u twee dingen doen: de makkelijkste is om een andere te proberen. De tweede is om de spanningssignalen te meten met een multitester in elke kabel, terwijl het contact aan staat maar de motor niet wordt gestart. Sluit, met de sensor aangesloten, de negatieve pool van de tester aan op de negatieve pool van de accu en de positieve pool van de tester één voor één in de kabels. U moet dit doen vanaf de achterkant van de stekker. U moet een meting hebben van 5,0 volt (ongeveer) in de ene kabel, in een andere 0,5 volt (ongeveer) en het moet geleidelijk toenemen naarmate u accelereert en het mag niet worden onderbroken of de meting overslaan totdat u in de buurt van 5 volt komt. In de laatste kabel moet u het aardsignaal of de massa hebben om te controleren. Als je de negatieve pool van de tester verandert in de positieve pool van de batterij, zou het -12 volt moeten aangeven.