Zoek MDM

Bulletin

Help! Ik ga dit in brand steken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #41209 door handmatig-mechanisch
Help. Ik sta op het punt het in brand te steken. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo. Daewoo Espero C20LE met multipoint-injectie. Nieuwe bougies, bougiekabels en filters. Nieuwe kleppen en klepgeleiders. Bij abrupt accelereren van 1000 naar 2500 toeren per minuut hapert de motor en klinkt er een knal via de inlaat. Boven de 2500 toeren per minuut loopt de motor weer soepel en reageert hij goed. Verder lijkt alles in orde. Dit probleem deed zich eerst voor als de motor warm was, maar nu ook als hij koud is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #41214 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-mechanics op het onderwerp "Help." Ik sta op het punt het in de fik te steken.
Het lijkt een timingprobleem; de vonk ontstaat op het moment dat de brandstof wordt ingespoten. Ik weet niet uit welk bouwjaar uw motor komt of welk ontstekingssysteem erin zit, maar als het een verdeler is, wordt de ontsteking afgesteld door deze een klein beetje te draaien. Bij bobines kan de pick-up spoel soms verschuiven.

U kunt ook de timingmarkeringen controleren om te zien of de kleppen te laat sluiten. (Eén tandje verschil in timing kan dat veroorzaken).

Laat ons weten wat u ontdekt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden - 12 jaar en 8 maanden geleden #41218 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-mechanics op het onderwerp "Help." Ik sta op het punt het in de fik te steken.
Model uit 1997, multipoint-injectie met TSZ-i-ontstekingssysteem. Ik heb de markeringen op de distributieriem gecontroleerd en die zijn in orde, zowel op de nokkenas als de krukas. Eerder had de auto last van tikkende tuimelaars en klepstoters, maar dit probleem nog niet. Het is gerepareerd en daarna is de motor gestart.
Laatst bewerkt: 12 jaar en 8 maanden geleden door . Reden: Geen foto geüpload

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #41220 door handmatig-mechanisch
Kijk, ik heb dit al gezien: 1.bp.blogspot.com/_9pwkpnEPS00/TVBy5lNco...0/s1600/IMG_0604.JPG . Laat de motor stationair draaien en draai de verdeler een klein beetje helemaal naar rechts. Je ziet dan dat het membraan is verbonden met een vacuümbuis, waardoor er bij acceleratie meer vacuüm wordt gezogen en de ontstekingstijdstip wordt vervroegd. Dat is de enige manier om het te synchroniseren. Controleer ook, als je een stroboscoop hebt, de timingmarkering op het vliegwiel of de krukaspoelie.

Als het naar rechts draaien geen verbetering oplevert, draai het dan heel geleidelijk naar links.

Die verdeler heeft een Hall-effectsensor die het signaal naar de module stuurt, daarom moet je hem een ​​klein beetje draaien om hem te synchroniseren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #41221 door handmatig-mechanisch
Puxx,:boos: Google, ik kan de foto niet zien. Het was een foto van een verdeler zoals die van jou, met een voorloopmembraan. Nou ja, het maakt niet uit.

Probeer het en laat me weten hoe het gaat.