Zoek MDM

Bulletin

Startmotor Seat Ibiza [Oplossing gevonden]

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #41150 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica onderwerp Startmotor Seat Ibiza
Nog een opmerking: als de accu erg slecht is en je probeert een andere accu te starten, zal hij niet starten omdat de stroom gesplitst wordt, waarbij een deel naar de slechte accu gaat en een deel naar de auto.

Ik heb een auto gehad die startte door er stroom op te zetten en nog steeds moeite mee had. Plaats een nieuwe, zoals Kikemec je vertelt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #41184 door handmatig-mechanisch
Ik heb de accu vervangen en ik kan de auto starten met een druk op de knop, maar niet met de sleutel! Het probleem blijft bestaan. Wat kan ik nog meer doen? Ik weet het echt niet meer.
Proost!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #41186 door handmatig-mechanisch
Hoi mikel_123. Uit wat je zegt, kan het probleem zijn dat de motor niet goed geaard is aan het chassis, of dat er een probleem is met de kabels die naar de startmotor leiden.
Ik zou eerst proberen een goede kabel aan te sluiten tussen de motor en het chassis. Als het probleem zich blijft voordoen, controleer dan of er een goede verbinding is tussen de accu en de startmotor. Probeer vervolgens gelijkstroom aan te sluiten op het startrelais. Als dat werkt, is er mogelijk een probleem met de kabel tussen de antidiefstalvoorziening en de startmotor.
Ik hoop dat dit helpt.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #41188 door handmatig-mechanisch
Er ging een lampje branden, hahaha. Heeft die auto ijzeren zekeringen boven de accu?

Het zijn net platte platen. Een keer, nadat ik echt duizelig was geworden, overkwam het me met een Cordoba waarvan zo'n 110A plaatmetalen zekering half gebroken was, en hij wilde niet starten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #41189 door handmatig-mechanisch
Jose.p, nou, ik ga hem eens goed aarden en kijken wat er gebeurt. Ik heb de stroom gemeten en die was 30 volt direct van de accu en hij had er ook 50, dus laten we eens kijken wat er gebeurt, haha.
Ik weet de zekeringen die je noemde niet meer, maar ik zal eens goed kijken of ze er wel zijn.
Heel erg bedankt voor je hulp! Ik zal kijken of ik hem snel kan krijgen, haha, en ik laat jullie weten hoe het gaat.
Proost!