Zoek MDM

Bulletin

Startmotor Seat Ibiza [Oplossing gevonden]

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden - 12 jaar en 2 maanden geleden #41118 door handmatig-mechanisch
Seat Ibiza Startmotor [Oplossing] Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, goedemorgen!! Deze auto staat al ongeveer anderhalf jaar stil.
Omdat er geen accu in zit, heb ik met startkabels geprobeerd hem te starten. Het enige wat ik hoorde was een klik toen ik de sleutel omdraaide en nog een klik toen ik hem losliet. Omdat ik dacht dat de startmotor defect was, heb ik hem verwijderd. Maar toen ik hem controleerde, werkte de startmotor perfect toen ik uit de auto stapte. Ik heb gecontroleerd of alle kabels stroom kregen en dat ze allemaal goed werkten.
Kan iemand me vertellen waarom hij niet werkt en wat ik eraan kan doen?
Alvast bedankt. Met vriendelijke groet!!
Laatst bewerkt: 12 jaar 2 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41122 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica onderwerp Startmotor Seat Ibiza
Test het met een accu, niet met kabels, want je hebt een zeer goede aarding nodig. Als er niets gebeurt, hoewel ik denk van wel, draai dan de motor met de hand om een vastgelopen motor uit te sluiten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41139 door handmatig-mechanisch
Het klikken komt van de bendix in de startmotor. Het is een as met een tandwiel waardoor hij naar buiten komt en in de kroon van het vliegwiel grijpt. Controleer of de bendix niet alleen geactiveerd is, maar ook draait en of er genoeg spanning op staat om de motor te starten en of er kracht is om de kroon van het vliegwiel te draaien. Probeer, zoals kikemec al zei, met een buster of starter, dat is beter dan erin knijpen. Controleer of de bendix naar buiten komt en het tandwiel draait. Ik hoop dat u mij kunt helpen. Groeten!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41140 door handmatig-mechanisch
Het klikken komt van de bendix in de startmotor. Het is een as met een tandwiel waardoor hij naar buiten komt en in de ring van het vliegwiel grijpt. Controleer of de bendix niet alleen geactiveerd is, maar ook draait en of er genoeg spanning op staat om de motor te starten en of er kracht is om de ring van het vliegwiel te draaien. Probeer zoals kikemec zei: probeer het met een buster of starter en de accu, wat is beter dan hem vast te klemmen? Controleer of de bendix naar buiten komt en het tandwiel draait. Ik hoop dat u behulpzaam kunt zijn. Groeten!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41147 door handmatig-mechanisch
Ik ga een nieuwe batterij proberen, maar ik heb hem met de hand gedraaid en dat ging in het begin wat moeizaam, maar na een paar keer draaien leek hij iets beter te lopen. Toch kreeg ik hem niet in beweging, dus ik ga vandaag een nieuwe batterij kopen en kijken of ik succes heb.
Heel erg bedankt voor je hulp! Ik laat je weten of ik hem kan starten of niet.
Proost!