Zoek MDM

Bulletin

Malibu 2000 v6 onstabiele motor (trillingen)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden - 12 jaar en 4 maanden geleden #41092 door handmatig-mechanisch
Malibu 2000 v6 onstabiele motor (trilling) Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, goedemorgen;

ik heb een Malibu uit 2000 met een SFI3100-motor.

Gisteravond wilde ik wat vrienden afzetten en op de terugweg moest ik accelereren tot 70 km/u. De acceleratie was snel.

Thuisgekomen remde ik af. De auto begon hevig te trillen en klonk als een rammelbak (net als in het liedje).

Vanmorgen startte ik de auto en hij trilde hevig, alsof hij elk moment kon afslaan. Het motorstoringslampje knipperde.
Ik reed naar mijn werk, en op mijn werk gaat de linkerbaan tot 90 km/u. Gedurende die tijd voelde ik de auto niet trillen, en sterker nog, bij die snelheid maakt de auto geen trillingen of geluiden; alles loopt prima.
Wat me opviel, is dat wanneer ik het gas loslaat, het toerental snel daalt, terwijl dat voorheen langzaam daalde.

Op dit forum lezen ze dat het probleem de IAC-klep is.

Is dit mogelijk?
Kan ik die zelf vervangen?

De auto heeft zijn TPS, bougiekabels, bougies, luchtfilter, oliefilter en olie laten vervangen. Het is nog geen maand geleden dat de vervanging heeft plaatsgevonden.

Heel erg bedankt!
Laatst bewerkt: 12 jaar 4 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41154 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: 2000 Malibu v6 Engine Unstable (Vibration)
Ik denk dat het de spoel is!!!! Controleer het en laat ons weten wat er aan de hand is!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden - 12 jaar en 4 maanden geleden #41155 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: 2000 Malibu v6 Engine Unstable (Vibration)
Nou, de monteur heeft het gecontroleerd. Het eerste probleem was een lekkende injector, die gisteren is vervangen.

Het tweede, en belangrijker, probleem is dat een van de pakkingen beschadigd is doordat er water rechtstreeks in de uitlaatpijp stroomt, en de zes zuigers niet werken.

Dit veroorzaakt slijtage in de motor zelf.

De motor is kapot en moet gerepareerd worden, en ik heb drie opties:

een gereviseerde motor kopen,
een gebruikte motor kopen
of mijn eigen motor repareren.

:(

Bedankt voor je reactie, vriend!
Laatst bewerkt: 12 jaar 4 maanden geleden door .