Zoek MDM

Bulletin

De 5e van mijn carina is onderweg

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41078 door handmatig-mechanisch
De 5e versnelling van mijn auto start. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo. Goedemorgen.
Ik heb een Toyota Carina TD en al een tijdje schiet ik tijdens het rijden in de vijfde versnelling. Na ongeveer een half uur rijden. Dit gebeurde voorheen niet. Dan rem ik af, schakel naar de derde versnelling en van daaruit naar de vijfde. En meestal blijft het daar een tijdje staan totdat ik het gas loslaat en dan weer wegschiet.

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41082 door handmatig-mechanisch
Reactie van een handboekmonteur op het onderwerp: De 5e versnelling van mijn auto komt in beweging
Hallo, nou, voor zover ik weet, is het waarschijnlijk dat een beschadigde motorsteun ervoor zorgt dat de auto in een versnelling schakelt wanneer je het gaspedaal loslaat.
Een andere mogelijke oorzaak is dat je versnellingsbak te weinig olie heeft, waardoor de synchronisatoren slijten, of dat de schakelpookas beschadigd raakt (dit kan soms worden opgelost door meer druk uit te oefenen op de veer van de vijfde versnelling). Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41083 door handmatig-mechanisch
Reactie van een handboekmonteur op het onderwerp: De 5e versnelling van mijn auto komt in beweging
Hoi Sorto.
Heel erg bedankt voor je antwoorden.
Ik dacht echt dat het het ergste was.
Ik zal je ook vertellen dat als je vanuit stilstand wegrijdt, het even weer probleemloos werkt. Totdat hij terugvalt naar de vijfde versnelling. En dat overkomt mij alleen bij deze snelheid.

Nogmaals bedankt, Sorto.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41108 door handmatig-mechanisch
Ik ben het met Sorto eens. Controleer de steunen of doe een test in neutraal, geef gas en kijk naar de versnellingspook. Als deze naar voren of naar achteren beweegt, dan is het een steun.