Zoek MDM

Bulletin

Fiat Punto SX 60

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41037 door handmatig-mechanisch
Fiat Punto SX 60 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal. Dit is mijn eerste dag op dit forum. Ik heb wat mechanische problemen met een Fiat Punto 60 SX uit 1995 en ik hoop dat iemand me kan helpen. Een paar dagen geleden maakte de handrem een vreemd geluid toen ik hem aantrok en ik merkte dat hij losliet. Sindsdien heb ik het gevoel dat de auto remde en ik weet niet of dat komt door de rem of door de handremklauw die los is geraakt. Ik ga proberen de kabel strakker te trekken, maar ik weet niet of de auto daardoor helemaal stilstaat. Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Het andere probleem is het achteruitrijlicht, dat niet aangaat. Ik heb de zekeringen gecontroleerd, alles is in orde, en de lampjes ook, maar ik weet niet waar ik naar moet kijken. Laten we eens kijken of iemand me kan helpen met deze problemen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41038 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs onderwerp Fiat Punto SX 60
Er zit een achteruitrijschakelaar op de versnellingspook. Vervang deze; hij is meestal wit.

De afstellers van de achterremtrommel zijn verplaatst. Open de achterremtrommels en je zult zien dat een van de veren of de afsteller defect is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41041 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank Igryo, ik ga er morgen mee aan de slag. Ik laat je de resultaten weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41049 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal. Vandaag heb ik een tijdje zitten klooien met de problemen met mijn Fiat Punto 60 SX. Wat de achteruitrijlichten betreft, ik heb de schakelaar die op de versnellingspook hoort te zitten niet gevonden, maar ik heb wel een sensor in de versnellingsbak gevonden en ik vermoed dat dat het probleem is. Nu is mijn lastige vraag: moet ik de sensor die aan de versnellingsbak vastgeschroefd zit vervangen? Moet ik de aansluiting die op die sensor zit ook veranderen? Ik laat hem daar. Mijn andere probleem had betrekking op de handrem. Toen ik de remhendelkap verwijderde, viel me meteen op dat er twee kabels waren, ik neem aan één voor elk wiel, en dat wanneer de rem geactiveerd is, de twee kabels niet parallel gespannen staan. Ik denk dat dit komt doordat één van de twee wielen niet werkt of te veel doet. Nou, hier zijn mijn twijfels, misschien kunnen jullie me iets vertellen. Bedankt allemaal.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41058 door handmatig-mechanisch
caravan eerst zit het achteruitrijlampje in de versnellingsbak, voor je iets verandert, koppel je het los en maak je een brug met een kabel in de connector en kijk je of de lichten aangaan, let op dat het contact open moet zijn, als ze aangaan vervang je het lampje en dat is het, er is geen test meer als ze niet aangaan moet het aan de kabel liggen, de brug zit in de connector NIET IN HET LAMPJE, ten tweede de handrem, het is het beste om de wielen te verwijderen en de staat van de remblokken en het complete systeem te controleren, dat is nooit te veel, het is normaal dat één kabel strakker staat dan de andere omdat dat wordt gereguleerd in de wielen en de slijtage van de remblokken hangt ervan af hoeveel het ene wiel meer draait dan het andere, dat is normaal bij alle auto's, de regeling is intern, maar alleen voor de lengte van de handrem, als je overboord gaat en te hard indrukt, zal het voertuig remmen.