Zoek MDM

Bulletin

AC Altima 95 weerstand

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41029 door handmatig-mechanisch
AC Altima 95 weerstand Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Altima uit '95. De airconditioning heeft vier standen, maar alleen de vierde stand werkt. Mij is verteld dat het een weerstand is.

Kan iemand op het forum me helpen deze weerstand te vinden en een handleiding geven over hoe ik hem kan vervangen?

Bij voorbaat dank voor uw hulp met dit verzoek.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41030 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp AC Altima 95 weerstand
Hallo allemaal, de weerstand werkt voor de eerste drie snelheden; de vierde of hogere snelheid komt rechtstreeks van de schakelaar of potentiometer. Je vindt deze weerstand in hetzelfde compartiment als waar de blower of verwarmingsventilator zich bevindt, omdat deze door dezelfde luchtstroom wordt gekoeld. Hij is over het algemeen rechthoekig, niet meer dan vier centimeter, en wordt met twee schroeven vastgeschroefd. Let op: het signaal van de potentiometer naar de weerstand is negatief, niet positief. De weerstand heeft zeker vier draden; dit zijn drie negatieve ingangen die afkomstig zijn van de eerste drie punten van de potentiometer, plus een retour die naar de blowermotor gaat. Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41071 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp AC Altima 95 weerstand
Bedankt OMC ELECTRO voor uw steun.
Als iemand anders hetzelfde probleem kent en de weerstand van de regelaar voor de snelheid van de airconditioning niet weet, dan voeg ik die toe aan het bestand.