Zoek MDM

Bulletin

AC Altima 95 weerstand

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #41029 door handmatig-mechanisch
AC-weerstand Altima 95 Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Nissan Altima uit 1995. De airconditioning heeft vier standen, maar alleen stand 4 werkt. Mij is verteld dat het een weerstand is.

Zou iemand op dit forum mij kunnen helpen deze weerstand te vinden en instructies kunnen geven voor het vervangen ervan?

Alvast bedankt voor de hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #41030 door handmatig-mechanisch
Handmatig-mechanisch antwoord op het onderwerp wisselstroomweerstand in een Altima uit 1995
Hé man, de weerstand werkt voor de eerste drie snelheden; de vierde of hoogste snelheid wordt direct geregeld door de schakelaar of potentiometer. Je vindt deze weerstand in hetzelfde compartiment als de ventilator of kachel, omdat hij door dezelfde luchtstroom wordt gekoeld. Hij is meestal rechthoekig, niet groter dan vier centimeter, en zit vast met twee schroeven. Let op: het signaal van de potentiometer naar de weerstand is negatief, NIET positief. De weerstand heeft zeker vier draden: drie negatieve ingangen die van de eerste drie punten op de potentiometer komen, plus een retourdraad die naar de ventilatormotor gaat. Groetjes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #41071 door handmatig-mechanisch
Handmatig-mechanisch antwoord op het onderwerp wisselstroomweerstand in een Altima uit 1995
Dankjewel OMC ELECTRO voor jullie steun.
Mocht iemand anders hetzelfde probleem hebben en de weerstandswaarde niet weten van de weerstand die de snelheid van de airconditioning regelt, dan heb ik die in het bestand bijgevoegd.