Hallo,
Allereerst wil ik benadrukken dat ik geen monteur ben, zelfs geen amateur.
Ik kom naar dit forum om je een vraag te stellen, om te kijken of iemand me kan vertellen wat er in vredesnaam mis is met mijn auto. Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk te zijn.
Ik heb al 3 jaar een Hyundai Accent GLS (al 6 jaar toen ik hem kocht). Hij heeft ongeveer 120.000 km op de teller en verbruikt 95-octaan benzine.
Het probleem is het volgende:
Zo nu en dan gaat het motorlampje af en toe branden. Het knippert even (ongeveer 1 minuut), gaat uit, na een tijdje knippert het weer, gaat uit... enzovoort. Wanneer dit gebeurt, merk ik dat de auto niet meer trekt als ik het gaspedaal intrap. Als ik voor een stoplicht stop, dreigt de motor af te slaan, zakt de toerenteller naar bijna nul en stijgt dan weer naar 800 of 900. Ik ruik ook een uitlaatgasachtige geur. Let op: de dynamo en bougies zijn nieuw.
En hier komt het vreemde: het gebeurt alleen als ik de tank helemaal volgooi en ongeveer 80 km rijd. Dat wil zeggen, ik gooi de tank helemaal vol, en na 80-100 km verschijnt het probleem, en nadat het brandstofniveau driekwart van de tank bereikt (ongeveer) gebeurt het niet meer. Ik realiseerde me dit al een tijdje geleden, en hoewel het stom leek, begon ik altijd een halve tank of iets meer te vullen, maar nooit helemaal, en zo nu en dan vulde ik hem helemaal vol. Nou, telkens als ik hem half vulde, liep hij als een trein, en ELKE keer dat ik hem helemaal volgooide, verscheen het probleem (minstens zo'n 4 keer). Ik weet dat het vreemd is en dat het nergens op lijkt, maar ik verzin niets. Het probleem is precies zoals ik je vertel.
Hoe dan ook, ik hoop dat iemand me een verklaring kan geven... In de tussentijd blijf ik de tank half volgooien!!!
Groeten allemaal.