Hallo vrienden van de mechanische gemeenschap, ik heb een probleem met een Nissan Frontier SE V6 4.0 LTS uit 2009. De koppakkingen van deze truck zijn vervangen, maar er is een storing en het motorstoringslampje gaat aan en uit. Ik heb hem gescand en de code P0300 Multi Cylinder Misfire verscheen. Ik heb gecontroleerd en de bobine op de 2e cilinder aan de accuzijde werkt niet. Ik heb de bobine op een andere plaats vervangen en die werkte goed. Ik heb een andere bobine op de 2e cilinder gezet en die doet hetzelfde. Die werkt niet. Ik heb gecontroleerd of de bobine pulseert in de kabelboom en het lampje blijft branden. Hij knippert niet. De bobineconnector heeft 3 pinnen en er is alleen stroom op pinnen 1, 3 en 2. Er is niets, zelfs niet als ik hem overbrug met een pin aan de zijkant. Nu, na een tijdje het probleem te hebben gecontroleerd, begon de motor steeds meer te haperen en begonnen 2 andere bobines met hetzelfde probleem. Ik heb de bobine van de bougie losgekoppeld en er is geen vonk naar de bougie. De bobines die niet werken, zijn die op de cilinders. 2 en 3 aan de accuzijde en de eerste bobine aan de bestuurderszijde. Weet iemand of deze motor een sensor heeft die de vonk van de bobines regelt? Ik zou het op prijs stellen als ik bij voorbaat hulp krijg met dit probleem.