Zoek MDM

Bulletin

Nissan Frontier-probleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40919 door handmatig-mechanisch
Probleem met Nissan Frontier - Geplaatst door manual-mecanica
Hallo collega-monteurs. Ik heb een probleem met een Nissan Frontier SE V6 4.0L uit 2009. De koppakkingen zijn vervangen, maar de motor slaat over en het motorstoringslampje blijft aan en uit gaan. Ik heb de auto uitgelezen en kreeg foutcode P0300, Multi-Cilinder Misfire. Ik heb gecontroleerd en de bobine van de tweede cilinder aan de accuzijde werkte niet. Ik heb de bobine op een andere plek aangesloten en daar werkte hij wel. Ik heb een andere bobine op de tweede cilinder gezet, maar die werkt nog steeds niet. Ik heb de puls van de bobine bij de kabelboom gecontroleerd en het lampje brandt constant; het knippert niet. De bobineconnector heeft drie pinnen en er staat alleen spanning op pin 1 en 3. Pin 2 heeft geen spanning, zelfs niet als ik hem doorverbind met een aangrenzende pin. Na een tijdje zoeken naar de oorzaak van het probleem, begon de motor steeds vaker over te slaan en vertoonden nog twee bobines hetzelfde probleem. Als ik de bobine loskoppel van de bougie, is er geen vonk bij de bougie. De bobines die niet werken... De bobines van cilinder 2 en 3 (aan de accuzijde) en de eerste bobine (aan de bestuurderszijde) geven wel een vonk. Weet iemand of deze motor een sensor heeft die de vonk van de bobines regelt? Alle hulp bij dit probleem is zeer welkom.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40944 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het probleem met de Nissan Frontier
Het moet een sensor hebben die het bovenste dode punt (BDP) van de krukas of nokkenas aangeeft, maar controleer ook of er een ontstekingsmodule aanwezig is, want het probleem kan daar ook vandaan komen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40945 door handmatig-mechanisch
Hallo, goedemiddag. Mijn eerste advies is om het elektrische schema van de vrachtwagen te bemachtigen. Wees zeer voorzichtig tijdens het testen, vooral als u onderdelen loskoppelt. Verbind niets met elkaar tenzij u zeker weet wat het is en waar het naartoe gaat. Als u het schema hebt, kunnen we het samen uitzoeken. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #40962 door handmatig-mechanisch
Beste collega, treedt het probleem op wanneer de motor
warm of koud is?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #41046 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, en mijn excuses voor de late reactie. Dit is wat er met de truck is gebeurd: hij raakte oververhit en werd naar de garage gesleept omdat hij niet meer wilde starten. Ze hebben de koppakkingen vervangen, en toen ze hem probeerden te starten, begon het probleem. Ze hebben hem naar mij gebracht om hem te repareren. De truck start snel, maar het probleem is dat drie bobines niet werken. Alle zes injectoren ontvangen wel pulsen. Aan de accuzijde werkt alleen bobine 1 en ontvangt deze correct pulsen, terwijl bobines 2 en 3 niet werken omdat ze geen pulsen ontvangen. Aan de bestuurderskant werken alleen bobines 5 en 6, en bobine 4 werkt niet omdat deze geen pulsen ontvangt. Het probleem doet zich zowel voor als de motor koud als warm is. Mijn vraag is of het probleem in de computer kan zitten, want met drie defecte cilinders is het mogelijk dat de motor overbelast en oververhit is geraakt. Als dat het geval is, zal de klant er niets van zeggen omdat ze het niet weten.