Zoek MDM

Bulletin

Nissan Frontier-probleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #40919 door handmatig-mechanisch
Nissan Frontier Probleem Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden van de mechanische gemeenschap, ik heb een probleem met een Nissan Frontier SE V6 4.0 LTS uit 2009. De koppakkingen van deze truck zijn vervangen, maar er is een storing en het motorstoringslampje gaat aan en uit. Ik heb hem gescand en de code P0300 Multi Cylinder Misfire verscheen. Ik heb gecontroleerd en de bobine op de 2e cilinder aan de accuzijde werkt niet. Ik heb de bobine op een andere plaats vervangen en die werkte goed. Ik heb een andere bobine op de 2e cilinder gezet en die doet hetzelfde. Die werkt niet. Ik heb gecontroleerd of de bobine pulseert in de kabelboom en het lampje blijft branden. Hij knippert niet. De bobineconnector heeft 3 pinnen en er is alleen stroom op pinnen 1, 3 en 2. Er is niets, zelfs niet als ik hem overbrug met een pin aan de zijkant. Nu, na een tijdje het probleem te hebben gecontroleerd, begon de motor steeds meer te haperen en begonnen 2 andere bobines met hetzelfde probleem. Ik heb de bobine van de bougie losgekoppeld en er is geen vonk naar de bougie. De bobines die niet werken, zijn die op de cilinders. 2 en 3 aan de accuzijde en de eerste bobine aan de bestuurderszijde. Weet iemand of deze motor een sensor heeft die de vonk van de bobines regelt? Ik zou het op prijs stellen als ik bij voorbaat hulp krijg met dit probleem.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #40944 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het probleem met de Nissan Frontier
Er moet een sensor voor de nokkenaspositie of nokkenassensor op zitten, maar controleer of er een ontstekingsmodule op zit, want daar kan de storing ook vandaan komen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #40945 door handmatig-mechanisch
Hallo, goedemiddag. Mijn eerste advies is om het bedradingsschema van de truck te raadplegen. Wees zeer voorzichtig bij het uitvoeren van tests waarbij u een component loskoppelt. Sluit niets kort tenzij u precies weet waar het naartoe gaat. Als u het schema krijgt, kunnen we het samen begrijpen. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #40962 door handmatig-mechanisch

een warme als bij een koude motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41046 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, en mijn excuses dat ik alleen maar antwoord. Met de vrachtwagen was alles als volgt: deze vrachtwagen raakte oververhit en ze brachten hem naar hun monteur, omdat hij niet meer startte. Ze hebben de koppakking vervangen en bij het starten begon het probleem. Ze brachten hem naar mij om het probleem op te lossen. Bij het starten start de vrachtwagen snel. Het enige probleem is dat er 3 bobines niet werken. In de 6 injectoren zijn er pulsaties. In de bobines aan de accukant werkt alleen bobine 1 en die ontvangt de pulsaties heel goed. Bobines 2 en 3 werken niet omdat ze geen pulsaties ontvangen. Aan de bestuurderskant werken alleen bobines 5 en 6. Bobine 4 werkt niet omdat die geen pulsaties ontvangt. Het probleem doet zich zowel bij koude als warme motor voor. Mijn vraag is of het probleem bij de computer kan liggen. Aangezien de 3 cilinders niet werken, kan het zijn dat ze de motor hebben geforceerd en oververhit. Als dat zo is, zal de klant er nooit iets over zeggen, omdat hij het niet weet.