Zoek MDM

Bulletin

Ik verlies alle koelvloeistof in mijn Audi 80.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #40903 door handmatig-mechanisch
Ik verlies alle koelvloeistof in mijn Audi 80. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een probleem met mijn Audi 80 2.E.

Eerst slaat de ventilator aan als de auto geparkeerd staat (niet de volle 10 minuten na het parkeren) en blijft hij stationair draaien totdat de accu leeg is. Hij blijft dan droog. Ik heb hem al drie keer moeten vervangen.

Het probleem is dat ik, als een soort "trucje", de accu loskoppel door de motorkap te openen, elke keer dat ik parkeer. Daarna ben ik overgegaan op het loskoppelen van de ventilator, omdat ik hem alleen op de snelweg gebruikte en hij nooit warmer werd dan 32 graden Celsius.

Maar laatst begon ik rook uit de motorkap te zien komen. Ik stopte, en de slang (de grote) die de koelvloeistof naar de radiator voert, was losgekomen door de druk van de temperatuur. Ik zette hem er weer op, draaide de ring strakker aan, en het hield een paar kilometer aan. Er kwam echter weer rook uit, maar deze keer was de slang niet losgekomen, maar was alle vloeistof verloren gegaan. Ervan

uitgaande dat het de radiator was, heb ik hem bijgevuld en hem een paar dagen stil laten staan. Vandaag heb ik hem gestart terwijl hij geparkeerd stond tot de motor warm was, en de ventilator sloeg aan bij 21 graden, maar stopte bij 32-34 graden met de motorkap open. Ik hoorde een "plop" en de slang schoot plotseling weer los, vermoedelijk door de bereikte temperatuur en de druk die erop werd uitgeoefend.

Ik weet niet of het de moeite waard is om te repareren, hoewel het jammer is, want de auto rijdt goed, maar hij is 20 jaar oud en als ik dingen ga veranderen, ben ik er vanaf...

Denk je dat het de radiator zou kunnen zijn? Als het de radiator was, zou de slang niet los zijn geraakt door de druk van de temperatuur, maar ergens anders gelekt hebben, toch? Of misschien is het de ventilator die niet goed is afgesteld om te activeren, of, ik weet het niet...

Nou, jullie mening wordt gewaardeerd.

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #40907 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Ik verlies alle koelvloeistof in mijn Audi 80.
Hallo, wat betreft de ventilator: controleer de sensoren, bedrading en relais om te zien of alles in orde is.
Als er echter een slang losraakt, zelfs als de flens goed vastzit, is het zeer goed mogelijk dat de cilinderkoppakking, de cilinderkop zelf of zelfs het blok zelf defect is. Het koelcircuit en de cilinder(s) zijn met elkaar verbonden, waardoor de cilinderdruk naar het koelvloeistofcircuit gaat en de koelvloeistof naar de cilinder. Daardoor bouwt het koelcircuit te veel druk op, waardoor de koelvloeistof door de motor wordt verbruikt of naar buiten wordt gepompt omdat de slang door de overdruk losraakt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #40908 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Ik verlies alle koelvloeistof in mijn Audi 80.
Bedankt, Jordi, voor je reactie. Het probleem klinkt me behoorlijk ernstig in de oren, dus misschien is het beter om de 20 jaar oude auto, waar ik nog geen 400 euro voor zou krijgen als hij nog in goede staat is, rechtstreeks naar de sloop te brengen. Zonde, want de auto rijdt prima en is van binnen goed onderhouden. Denk je dat het de moeite waard is om hem te laten nakijken, gezien de uitleg die ik heb gegeven?

Nogmaals bedankt en met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #40911 door handmatig-mechanisch
Elk voertuig kan worden gerecupereerd. Volgens u is er te veel druk in het watersysteem. Dit kan door veel dingen komen, niet alleen door de cilinderkop. Het kan ook een verstopte radiator zijn, of een waterpomp die al 20 jaar niet werkt door slijtage. Hahaha, hier in Chili repareren we ze en gooien we ze weg. Natuurlijk zijn de reparatiekosten hier veel lager, maar los daarvan: doe een eenvoudige test. Sluit de ventilator aan op een schakelaar of op pure kabels en ga een stukje rijden om te kijken of hij warm wordt. Als dat niet gebeurt, er geen druk in het systeem is en het water niet verdwijnt, ligt het niet aan de cilinderkop en is de reparatie niet zo duur.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #40926 door handmatig-mechanisch
Hoi, bedankt voor je antwoord, maar hoe kan ik de ventilator zo instellen dat hij altijd draait?