Zoek MDM

Bulletin

Mijn vrachtwagen slaat af bij een laag toerental

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40836 door handmatig-mechanisch
Mijn vrachtwagen slaat af bij lage toerentallen. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo forumvrienden, kijk, ik heb een klein maar erg vervelend probleem, namelijk het volgende:
Ik heb een Ford Explorer uit 1993. Als ik hem aanzet en ik geef geen gas, slaat hij uit. Als ik hem een paar seconden vasthoud en het gaspedaal loslaat, blijft hij aan. Maar als ik hem in een versnelling zet (het is een automaat), begint hij te ratelen en slaat hij af.
Twee weken geleden heb ik onderhoud laten uitvoeren, omdat ik dacht dat het nodig was en dat dit de oorzaak was van de storing. De auto werkte echter maar een week goed, totdat de storing terugkwam. Een paar dagen geleden heb ik het gasklephuis schoongemaakt met Carbuclean, maar de storing bleef bestaan... Wat zou het anders kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40873 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Mijn vrachtwagen slaat af bij lage toeren.
Hoi maat, je hebt het gasklephuis goed schoongemaakt. Ik weet niet of je de IAC-klep, die zich vlak bij het gasklephuis bevindt, hebt meegenomen. Deze klep regelt het toerental en is de oorzaak van het afslaan of te veel accelereren van de motor.
Wanneer stof vermengd met olie en benzinedampen binnendringt, vervuilt het de IAC-klepsteel. Hiervoor moet je hem minstens elke 6 maanden onderhouden.
De klep heeft twee 5/16" schroeven
. Verwijder deze. Eenmaal verwijderd, zie je aan de onderkant twee gaten. Je moet thinner toevoegen of, indien mogelijk, carbucleaner gebruiken (een spuitbus onder druk die wordt gebruikt om carburateurs te reinigen).
Beweeg de steel voorzichtig met een kleine schroevendraaier totdat je ziet dat de steel schoon is. Controleer of dat ook zo is.
Blaas hem na gebruik schoon met perslucht.
Monteer de klep.
En dat is alles.
Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.