Zoek MDM

Bulletin

Mijn vrachtwagen slaat af bij een laag toerental

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40836 door handmatig-mechanisch
Mijn vrachtwagen slaat af bij lage toerentallen. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo forumleden, ik heb een klein maar erg vervelend probleem:
mijn Ford Explorer uit 1993 slaat af bij het starten. Als ik niet gas geef, valt hij uit. Na een paar seconden het gaspedaal ingedrukt te houden, blijft hij wel draaien, maar zodra ik schakel (het is een automaat), begint hij te haperen en slaat hij weer af.
Twee weken geleden heb ik hem laten nakijken, in de veronderstelling dat dat de oorzaak van het probleem was, maar hij heeft het slechts een week goed gedaan voordat het probleem terugkeerde. Een paar dagen geleden heb ik het gasklephuis schoongemaakt met carburateurreiniger, maar het probleem blijft. Wat zou het nog meer kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40873 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Mijn vrachtwagen slaat af bij lage toerentallen.
Hé vriend, goed gedaan met het schoonmaken van het gasklephuis. Ik weet niet zeker of je ook de IAC-klep hebt schoongemaakt, die vlakbij het gasklephuis zit. Deze klep regelt het toerental en kan ervoor zorgen dat de motor afslaat of juist te veel toeren maakt.
Als er stof vermengd met olie en benzinedampen in de klep komt, raakt de klepstang verstopt. Je moet hem minstens elke zes maanden schoonmaken.
De klep zit vast met twee 5/16" bouten.
Verwijder de klep en je ziet twee gaatjes aan de onderkant. Doe er thinner in of, als je het kunt krijgen, carburateurreiniger (een spuitbus met reinigingsmiddel voor carburateurs).
Gebruik een kleine schroevendraaier om de klepstang voorzichtig heen en weer te bewegen totdat hij schoon is. Zorg ervoor dat hij echt schoon is.
Blaas hem daarna schoon met perslucht.
Plaats de klep terug.
En klaar!
Groetjes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.