Zoek MDM

Bulletin

Nokkenasonderzoek

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40828 door handmatig-mechanisch
Nokkenasvraag Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Suzuki DR650 en wil graag weten wat de voor- en nadelen zijn van het verhogen van de nokkenashoek.

Ook wil ik weten wat ik moet doen of waar ik rekening mee moet houden.

Dank u wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40830 door handmatig-mechanisch
Antwoord van de handmechanica op het onderwerp: Vraag over de nokkenas
Geen van de voordelen die ik ken. Als iemand er een weet, laat het me dan weten.

De nadelen zijn dat de zuigers de kleppen raken en je nooit het optimale compressiepunt bereikt.

Wil je meer vermogen, verlaag dan de cilinderkop een paar millimeter. Door de compressiekamer te verkleinen, zal de explosie groter zijn.

Als dit nuttig was, klik dan op "bedankt". Ik beantwoord alleen maar ieders problemen, en niemand waardeert dat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40853 door handmatig-mechanisch
Hoi Walter.
De nokkenashoogte is al door de fabrikant berekend voor optimale motorprestaties. Het aanpassen ervan zou de zuiger of kleppen kunnen beschadigen, zoals Igryo je vertelt. In plaats van het vermogen te verhogen, is de kans groot dat je vermogen verliest. Het is beter om de inlaatluchttoevoer zoveel mogelijk te beperken. Als je probleem slijtage is, is het beter om de nokkenas te vervangen.
Succes,
Miguel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41042 door handmatig-mechanisch
Hallo.
Om meer vermogen, acceleratie of betere prestaties bij hoge of lage toerentallen te krijgen, moet je de crossoverhoek van de nokkenas aanpassen. Dat wil zeggen, de tijd dat de twee kleppen (inlaat- en uitlaatkleppen) open blijven.

Als je een nokkenas met meer crossover gebruikt, profiteer je van een lager brandstofverbruik bij hoge toerentallen;

als je er een met minder crossover gebruikt, krijg je betere prestaties bij lage toerentallen.

Ik hoop dat ik je heb geholpen. Hehe.
Als ik je heb geholpen of iets heb verduidelijkt, klik dan op "Bedankt". Hehe.

Ik ben nieuw op het forum en dit is mijn eerste reactie. Waar kan ik me voorstellen?

Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41055 door handmatig-mechanisch
om een voertuig van stroom te voorzien en sneller te maken, moet de verhouding van het hart worden verbeterd, aangezien het effectieve koppel zich op de vloer bevindt en niet op de dynamo. Wat u in de cilinderkop verandert, moet de hoek van de kleppen zijn. Als u kleppen wilt kruisen, moet u de nokkenas veranderen. U moet een meer uitgesproken daling maken, maar wees voorzichtig. De nokkenas is in balans. Als deze niet zo roteert, breken ze. Als u hoogwaardige veren op de kleppen plaatst om de spanningsweerstand te elimineren, is het verlagen van de cilinderkop niet erg handig of nuttig als u geen extra koeler plaatst, omdat dit meer temperatuur genereert. En zoals voor de hand liggend en logisch is, hoe hoger de temperatuur, hoe lager het vermogen en de prestaties. Dit onderwerp dat u noemt, is vrij complex en er is een breed scala aan aanpassingen die moeten worden gedaan, wat tot veel discussies leidt, omdat niet altijd wat voor de een werkt, ook voor de ander werkt. En heel triviale dingen, zoals of een turbo of een supercharger beter is, de interculler-radiator of de radiator vergroten, de achteruitversnellingen verwijderen of de secundaire as doorsnijden en nog veel meer. Als u ons vertelt wat voor voertuig het is en wat u wilt, zal het... makkelijker om u te helpen, veel succes.