Zoek MDM

Bulletin

PROBLEEM MET IAC-KLEP CHEVROLET MALIBU 1998 3.1

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40757 door handmatig-mechanisch
PROBLEEM MET IAC-KLEP CHEVROLET MALIBU 1998 3.1 Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemiddag, gisteren had mijn auto de volgende storing: toen ik hem probeerde te starten, startte hij wel, maar sloeg hij af. Ik moest het gaspedaal ingedrukt houden, maar als ik het losliet, sloeg hij af. Ik ben hem gaan controleren, maar ik weet niet waarom. Het eerste wat ik controleerde was de IAC-gasklep. Toen ik die demonteerde, merkte ik dat de steel te open stond. Ik zette hem terug in de normale stand, startte de auto en hij werkte perfect. Vandaag, toen ik 's ochtends naar kantoor vertrok, deed het probleem zich echter weer voor. Ik heb dezelfde procedure uitgevoerd en de auto startte perfect. Mijn vraag is de volgende: werkt de IAC-klep niet meer of is er een ander probleem waardoor de klepsteel open blijft staan? Ik moet erbij zeggen dat ik de klep in december heb vervangen, daarom verbaasde het me waarom hij het niet deed. Wat moet ik controleren voordat ik een nieuwe klep koop?
Groeten en ik hoop op uw hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41631 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: IAC-KLEPPROBLEEM IN EEN CHEVROLET MALIBU 3.1L UIT 1998
Het kan zijn dat de regeling niet goed werkt. Dit kan te wijten zijn aan een van de signalen die de regelaar van de computer ontvangt, of aan een storing in een van de sensoren, zoals temperatuur, zuurstof of TPMS. Als u het probleem eenvoudig wilt oplossen, kalibreer dan de IAC zoals u eerder hebt gedaan, maar laat hem in de tussentijd losgekoppeld om te bewijzen dat het probleem wordt veroorzaakt door een slecht signaal en niet door een probleem met de IAC-draden.

albertoreye, ik geloof dat ik je al eens heb verteld dat je die links met handleidingen niet moet plaatsen; wij helpen hier zonder enige vorm van interesse.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.