Zoek MDM

Bulletin

Ik heb problemen met mijn automaat Nissan V16 uit 1994.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40746 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, ik neem contact met jullie op over het volgende probleem. Ik heb een Nissan V16 Super Saloon met een automaat, bouwjaar 94. Wanneer ik de auto start, doet de motor alsof hij stopt met draaien, maar blijft hij wel draaien, enzovoort. Ik moet dan gas geven om te voorkomen dat de motor stopt. Hetzelfde geldt als ik bij een stoplicht of een andere halte stilsta, en zelfs dan slaat de motor af. Dat zorgt ervoor dat ik veel benzine verspil. Ik heb de benzinepomp, bougiekabels, olie- en brandstoffilter, bougies en het luchtfilter vervangen, maar het probleem is nog steeds hetzelfde. Ik weet niet wat het kan zijn. Als u me kunt helpen, zou ik dat op prijs stellen. Breng de auto dan naar de monteur met het echte probleem en betaal geen extra geld. Bedankt, ik wacht op uw reactie.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40878 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Ik heb problemen met mijn automaat Nissan V16 uit 1994.
Hallo vriend, ik raad je aan om de AIC-extraluchtklep te controleren. Deze klep zorgt voor de luchttoevoer bij stationair draaien en voorkomt dat de motor afslaat.
Deze problemen doen zich meestal voor als deze vuil is. Ik heb de handleiding bijgevoegd.

Te volgen stappen:

1. Zoek de klep.
2. Verwijder hem (hij heeft twee schroeven).
3. Trek hem voorzichtig eruit (draai of druk de steel niet in, want dat zie je pas als de klep is verwijderd).
4. Breng contactreiniger aan (elektrische contactreiniger).
5. Wacht tot de vloeistof is opgedroogd en ga verder met de installatie.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.