Zoek MDM

Bulletin

BMW 320TD compact

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40655 door handmatig-mechanisch
BMW 320TD compact Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo,
het probleem is het volgende.
Ik ben een BMW 320 TD aan het repareren. De auto kwam gedemonteerd aan en startte niet vanuit een andere garage
. Hij startte niet. De diesel bereikt de oprit niet. De hogedrukpomp bereikt de pomp wel via de twee elektrische pompen, die al gecontroleerd zijn en werken, maar er komt niets uit de hogedrukpomp.
De pomp is gecontroleerd en volgens de brandweerman is hij in orde. Deze pomp heeft maar één sensor en dat is de flowregelaar. De vraag is, waarom komt er geen diesel uit?
Als de sensor losgekoppeld is, die in theorie maximaal regelt, komt er een straaltje diesel uit, als ik hem weer aansluit, komt er niets uit. Heeft
iemand dit probleem al eens gehad?
Kan hij, afgezien van het regelen, de doorgang volledig afsluiten?
Aaaa met de diagnosemachine = geen storingen,
groeten
en hartelijk dank

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40657 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica onderwerp BMW 320TD compact
Ik denk dat je in de noodmodus zit. De regeleenheid staat geen dieselinjectie toe en de klep leidt de brandstof naar een te hoge waarde.

Is de auto op een of andere manier geraakt? - Soms sluit de regeleenheid de brandstoftoevoer af om een explosie bij een botsing te voorkomen.

Heeft de auto de aandrijfketting aangeraakt om deze te vervangen, of is deze op een gegeven moment verwijderd? - Als de krukas en nokkenassen afslaan, is dat niet voldoende. De pomp moet worden afgeslagen en kan per ongeluk achteruit worden afgeslagen.

Ik noemde dat over de pomp omdat ik niet weet wat voor motor je hebt, een E46 of een E49?

Hoe dan ook, dit zijn slechts ideeën. Laat het ons weten, afhankelijk van hoe het gaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40664 door handmatig-mechanisch
HALLO,
het is een E46.
Ik had eraan gedacht om een impactsensor te installeren, maar ik heb dat afgewezen omdat ik dacht dat de elektrische pompen dan zouden uitvallen.
Ik zal even uitleggen hoe de auto is aangekomen:
ik heb de auto naar een garage gebracht omdat hij erg moeilijk startte. Daar zagen ze dat er twee cilinders waren zonder compressie, die waren kapot gegaan en, zoals gebruikelijk, waren de inlaatkleppen versleten. Ze hebben twee zuigers vervangen en sindsdien start hij niet meer.
Morgen controleer ik de timing om te zien of die goed staat. Het zou kunnen komen doordat de krukassensor niet is afgestemd op de nokkenassensor, waardoor hij niet inspuit.
Bedankt,
met vriendelijke groet,
ik houd je op de hoogte.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40674 door handmatig-mechanisch
www.bimmerdiy.com/ er is een online handleiding, in het Engels, maar klik er gewoon op en blader erdoorheen.

Voor mij is BMW het slechtste wat ik ooit heb gerepareerd. Ik denk dat er een sensor in de massa van de koppeling zit die de positie van de krukas aangeeft. Je kunt de pomp zo timen dat hij begint met inspuiten in versnelling 4 (slecht) of versnelling 1 (goed). Controleer het.