Zoek MDM

Bulletin

Grote Voyager 94

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40653 door handmatig-mechanisch
Grand Voyager 94 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal,
ik heb een klein probleem met een Grand Voyager uit 1994. Een paar dagen geleden verscheen het "Check Engine"-lampje op het dashboard. Ik ben meteen naar een garage gegaan om hem te laten controleren. Ze probeerden hem te scannen om te zien wat het probleem was, maar dat lukte niet, omdat hun scanner een software-update had.
Zodra het lampje ging branden, controleerde ik alle niveaus en er was alleen een beetje antivries nodig. Wat me wel zorgen baarde, was het oliepeil, dat minimaal was en al erg zwart. Sterker nog, ik had voor het weekend een interne motorspoeling en een oliewissel gepland.
Omdat hij hem niet kon scannen, raadde de monteur aan om hem te spoelen en de olie te verversen, en thuis zou ik de negatieve accupool 's nachts loskoppelen. Als de olie het probleem was, zou de waarschuwing verdwijnen en zou alles normaal zijn. Ik heb hem 's ochtends weer aangesloten en zonder problemen gestart, maar de waarschuwing bleef verschijnen. Ik bracht hem naar school en halverwege gaf de "Check Gauge" aan dat het accuniveau het laagst was. Ik kwam op school aan, parkeerde de auto, zette hem uit, en toen ik hem probeerde aan te zetten, lukte dat niet.
Ik hoop dat u me kunt helpen.
Heel erg bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40663 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica onderwerp Grand Voyager 94
Als de accu niet oplaadt en de auto doorrijdt tot de accu leeg is, komt dat doordat de dynamo defect is.
Stel dat je monteur je heeft verteld dat hij de olie zou verversen en de accupool zou verwijderen en dat je auto zichzelf zou repareren, bah,:(

schakel dan een andere monteur in en laat hem de dynamo controleren om te zien of daar het probleem zit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40671 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica onderwerp Grand Voyager 94
Ik denk niet dat de olie het probleem is, de motorstoring geeft alleen storingen in het injectiesysteem aan. Als de auto prima rijdt, maar het lampje brandt, is het meestal de temperatuur- of lambdasonde, maar de accu is een ander verhaal. Plaats een andere of laad de accu op en meet hoeveel de dynamo laadt.