Zoek MDM

Bulletin

Stationair draaiende motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40635 door handmatig-mechanisch
Stationair toerental van de motor Geplaatst door manual-mecanica
Hallo forumleden, ik heb een A6 uit 1998, 2.5 TDI, 150 pk, 6 versnellingen. Stationair draait hij vanzelf op toeren en zakt dan weer (hij accelereert vanzelf) en soms schiet hij, zelfs bij het starten met de motor uit, omhoog naar 1100 tpm en zakt hij na een paar minuten weer terug naar 800 tpm. Heeft deze auto sensoren op de krukas of op het vliegwiel? Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40662 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp stationair draaien van de motor
Ik zal het je vertellen: de nokkenassensor, de toerentalsensor, de klopsensor,... of meer.
Als een van deze defect was, zou er een lampje op het dashboard gaan branden. Ik zou je aanraden om de luchtslangen te controleren, zorg ervoor dat er geen gaten in zitten. De luchtdrukregelaars, de dunne slangetjes, controleer of ze niet gebroken of geplet zijn.
En als dat allemaal in orde is, kijk dan naar de luchtvolumesensor en de luchttemperatuursensor. Normaal gesproken, als de auto vreemde dingen doet bij stationair draaien, komt dat doordat de ECU de luchtinlaat niet kan meten en daardoor in de war raakt, waardoor er meer of minder brandstof wordt afgegeven.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.