Zoek MDM

Bulletin

FORD FOCUS ENDURA 1.8 TDDI

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40617 door handmatig-mechanisch
FORD FOCUS ENDURA 1.8 TDDI Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, goedemiddag. Ik heb me rot gezocht, maar ik kan het probleem niet vinden. Het blijkt dat de watertank van mijn auto leegloopt en ik weet niet waar hij lekt, want ik zie geen water op de vloer. De ventilator slaat aan als hij 32 graden bereikt en de tank begint leeg te lopen. Waar lekt het water? Mocht iemand antwoorden: er zit geen water in de olie. Er komt echter wel witte rook, als stoom, uit de uitlaatpijp. Zou er een verwarmingsbuis aan de uitlaatpijp vastzitten? Ik weet het niet, maar ik ben gek en kan de storing niet vinden. Help me alstublieft. Alvast bedankt en met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40618 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs onderwerp Ford Focus Endura 1.8 TDDI
Hallo, hoe gaat het? De auto start zonder problemen. Als dat zo is, komt dat doordat er water in de cilinders komt. Mogelijk is er een waterlek dat alleen lekt tijdens het rijden, zoals bij de waterpomp of de radiator. Je zou kunnen proberen de injectoren te verwijderen en te kijken of er een cilinder lekt. Zo niet, dan is er een lek dat verdampt tijdens het rijden. Ik hoop dat dit helpt en geef me alsjeblieft wat meer informatie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40619 door handmatig-mechanisch
Oh, vertel eens hoe hij start als hij koud is? Als hij het begeeft, komt dat doordat er water in een cilinder komt. Het kan de pakking zijn of een kapotte cilinderkop.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40620 door handmatig-mechanisch
Ik wist dat je me dat zou vertellen. Ik zeg je, het is niet de koppakking die ervoor zorgt dat de olie perfect is. Het is de waterpomp die niet lekt, want je ziet geen water buiten of druppelen, en er zit ook geen water in de cabine. Het expansievat begint pas leeg te lopen als de auto warm is. De auto start perfect als hij koud is. Draai gewoon de thermostaat open en de ventilator slaat aan, en je kunt de tankdop openen en precies zien hoe het niveau daalt. Het is ongelooflijk, en ik weet niet eens meer waar dat water is. Graag meer meningen. Hartelijk dank voor de eerdere meningen; ik waardeer ze.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40628 door handmatig-mechanisch
Als je zegt dat er stoom via de uitlaat ontsnapt, dan is je deksel kapot. Het ontsnapt ergens; er is niet veel om naar te zoeken. Als er stoom ontsnapt, sluit het dan af en dek het af. Als het waterpeil daalt, kijk daar dan. Als dat de informatie is die je me gaf, en je hebt alles al gecontroleerd,