Zoek MDM

Bulletin

Cirrus 3.7 24-kleppen water-oliemengselmotor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40590 door handmatig-mechanisch
Cirrus 3.7 24-kleppen water-oliemengselmotor Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een probleem met een 3.7 24-kleppenmotor van een Cirrus uit 2005. Het probleem is dat er water met olie wordt gemengd. Voordat ik de cilinderkoppen verwijder, wil ik graag weten of er nog andere mogelijkheden zijn voor dit probleem. Dat wil zeggen, het zou de waterpomp of iets anders kunnen zijn.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40595 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp van een 3.7 24-kleppen Cirrus-motor met een water-oliemengsel
Kijk, je moet een aantal details controleren voordat je de cilinderkoppen verwijdert. Is er eerst een defect in een of meer cilinders? Zo ja, verwijder dan de bougie(s) uit de defecte cilinder(s). Als er water in zit, is er duidelijk een probleem met de vloeistofdoorstroming naar de cilinder. Als dit resulteert in een of meer cilinders aan slechts één kant (cilinderkop), kun je die verwijderen en borstelen (naar eigen goeddunken). Als de motor echter gelijkmatig loopt en er geen misfires in de cilinders zijn, moet het inlaatspruitstuk worden verwijderd om de pakkingen en pakkingen te controleren. Als de motor een distributieriem heeft en geen ketting, is het niet mogelijk dat de waterpomp deze storing veroorzaakt. Ik hoop dat dit helpt. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40600 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp van een 3.7 24-kleppen Cirrus-motor met een water-oliemengsel
Bedankt mijn vriend Aliran,

ik heb inderdaad alle bougies gecontroleerd en er zit geen water in. En wat het plenum betreft, die heeft geen plenum, alleen het inlaatspruitstuk

en de distributiekettingen, die hebben er overigens wel een paar, één voor de nokkenassen in elke cilinderkop en één voor de oliepomp. Nu is er geen enkele cilinder kapot, het enige probleem is het water in de olie.

Alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40613 door handmatig-mechanisch
En de oliekoeler, als die motor kapot is, zou er water in kunnen zitten.
Kijk eens, misschien is dat wel alles.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40616 door handmatig-mechanisch
Igryo heeft helemaal gelijk, je moet controleren of er een warmtewisselaar of oliekoeler aanwezig is. Dat is de enige andere optie als het geen cilinderkop of pakking is.