Zoek MDM

Bulletin

Motorstoring Seata Toledo 1.9 105CV uit 2006

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden - 12 jaar en 5 maanden geleden #40542 door handmatig-mechanisch
Motorstoring Seata Toledo 1.9 105CV 2006 Gepubliceerd door manual-mecanica
Wanneer ik de automaat inschakel, geeft hij aan dat de storing bij de flowmeter ligt. Ik heb de flowmeter vervangen, maar het probleem blijft bestaan. Ik heb ook gecontroleerd of hij stroom krijgt, en dat is ook zo. De auto rijdt perfect, hij verliest geen stroom of iets dergelijks, hij rijdt als nieuw. Alleen het verbruik is hoger dan normaal, maar dat was al zo voordat de storing zich voordeed. De code die op de diagnose-automaat verschijnt, is P0102.
Kan iemand mij vertellen wat dat is?
Bedankt.
Laatst bewerkt: 12 jaar 5 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40544 door handmatig-mechanisch
Reactie uit een handleiding voor monteurs over het onderwerp motorstoring in een Seata Toledo 1.9 105 pk uit 2006
Ik heb op andere plekken naar de fout gekeken en dit is wat ik over de fout heb gevonden.
Ik hoop dat het je ergens bij helpt.

2 gevonden fouten:
000258 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signaal te laag
P0102 [/ i][/ b][/ b]- 007 - Kortsluiting aan aarde - Intermitterende
Freeze Frame:
Foutstatus: 00000010
Foutprioriteit: 1
Foutfrequentie
Teller resetten: 242
Kilometerstand: 0 km
Tijdsindicatie: 0

fout: 000258 - P0102: Mass Air Flow Sensor (G70): Signaal te laag - Kortsluiting aan aarde - Intermitterend -

volgens de lijst is de foutcode 000258 dit: 00258 - 0102: magneetventiel 1 -N88 (een nul en de letter "P" blijven staan en dit markeert een andere fout dan die van jou.)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40546 door handmatig-mechanisch
Reactie uit een handleiding voor monteurs over het onderwerp motorstoring in een Seata Toledo 1.9 105 pk uit 2006
GROETEN
De code verwijst eigenlijk naar de MAF (mas air flow) sensor of luchtstroomsensor
mogelijke oplossingen
Mogelijke oplossingen

Het eenvoudigste is om de code te resetten en te kijken of deze terugkomt. Begin dan met de goedkoopste, gemakkelijkste reparatieprocedures:

Controleer of de bedrading van de MAF-sensor goed is aangesloten en of er geen gebroken / gerafelde draden zijn.
Controleer op luchtlekken in de buurt van de MAF-sensor.
Haal de MAF eruit en reinig deze met een spuitreiniger zoals remmenreiniger of elektrische contactreiniger. Wees voorzichtig met de sensor.
Controleer de spanning van de MAF-sensor (raadpleeg een reparatiehandleiding voor voertuigspecifieke informatie)
Vervang de MAF-sensor
(informatie afkomstig van het netwerk)
schrijf alstublieft correct in het Spaans

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden - 12 jaar en 5 maanden geleden #40549 door handmatig-mechanisch
Kom op!! Controleer je wie goed schrijft of raadpleeg je welke problemen er zijn? Het meeste van wat ik heb geschreven, heb ik gekopieerd en geplakt, zodat hij het kan vergelijken met wat hem (de persoon die het probleem heeft) lijkt.

EN WAT IS DE LUCHTLUXE SENSOR????????

Met vriendelijke groet
Laatst bewerkt: 12 jaar 5 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40572 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor alle antwoorden, maar ik heb het probleem al opgelost. Het lijkt erop dat er een zekering uit de zekeringkast is gevallen. Ik heb de zekeringen gecontroleerd en ze waren allemaal in orde, maar ik had niet door dat er een ontbrak. Toen ik er nog eens naar keek, zag ik het en kon ik de foutcode wissen, die niet meer verschijnt. De luchtstroomsensor wordt een flowmeter genoemd. Deze meet de lucht die de motor binnenkomt via een hete film die afkoelt naarmate de lucht erdoorheen stroomt, waardoor er meer elektrische weerstand ontstaat en de ECU de hoeveelheid luchtmassa kan aangeven. Hier laat ik je een afbeelding zien van de Seat Toledo flowmeter, maar deze wordt vaak gebruikt door de VW/Audi-groep.