Zoek MDM

Bulletin

Twijfel over spanningsstroommeter Nissan B13 motor GA16de

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden - 12 jaar en 5 maanden geleden #40397 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden.
Ik schrijf omdat ik problemen heb. Ik heb een Nissan B13 (V16 in Chili) met een Ga16DE-motor die al drie jaar stilstaat. Ik heb de motor net gereviseerd en hij start, maar het mengsel is te rijk... en er komt onverbrande benzine uit de uitlaat. Toen we hem voor het eerst probeerden te starten, ontdekten mijn vader en ik dat de weerstand van de flowmeter kapot was, dus kocht hij een andere. Ik heb geprobeerd de timing van de distributieketting te variëren door hem een tandje naar voren en naar achteren te verplaatsen... en het werd erger, dus het is niet dat hij verkeerd is afgesteld. Ik heb de IAC schoongemaakt, de koelvloeistofkanalen die de luchtregelklep verwarmen, en de TPS afgesteld zoals aanbevolen op andere forums (zo'n 0,45 V stationair).
Maar goed... terug naar wat ik zei. Ik zou graag willen weten of iemand van jullie weet welke spanning de flowmeter moet leveren, zowel met de contactsleutel open en de motor uit, als bij stationair draaien... en of jullie weten in welk bereik hij moet werken. Ik heb alleen de handleiding van de GA16DNE-motor gevonden, en daar stond iets van 0,8 tot 1 volt bij open contact... maar het probleem is dat de alternatieve flowmeter die we hebben gekocht ongeveer 11 volt levert bij stationair draaien en oploopt tot ongeveer 13,5 volt bij accelereren, en ik vermoed dat daar het probleem ligt.
Bij voorbaat dank voor uw tijd.
Laatst bewerkt: 12 jaar en 5 maanden geleden door . Reden: Informatiecorrectie

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden - 12 jaar en 5 maanden geleden #40418 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-Mechanics op het onderwerp : Twijfel over de spanningsstroommeter op de Nissan B13 GA16DE-motor
Hoi Maurocont, wat betreft de TPS: ik heb hem gekalibreerd met de gasklep gesloten, de TPS aangesloten en het contact open. Hogere spanningen verbeteren de motorrespons, maar verlagen het brandstofverbruik. Aan de andere kant verbeteren lagere spanningen het brandstofverbruik. Ik heb hem op 0,45 V laten staan. Deze Nissan GA16DE lekte benzine. In dit geval had de luchtmassameter een pin losgesoldeerd die verbonden is met de sensoraansluiting, waardoor hij kapot ging. Ik heb hem gesoldeerd en dat was alles. Het vreemde is dat de ECU geen fouten meldde. Ik stuur je wat foto's.
Laatst bewerkt: 12 jaar en 5 maanden geleden door . Reden: Geen foto geüpload

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40461 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-Mechanics op het onderwerp : Twijfel over de spanningsstroommeter op de Nissan B13 GA16DE-motor
Ik heb een vraag: als je zegt dat er brandstof uit de uitlaat komt, bedoel je dan dat er een sterke geur afkomt of dat er stoom uitkomt? Is het één punt?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden - 12 jaar en 5 maanden geleden #40491 door handmatig-mechanisch
Er komt benzinedamp uit die niet volledig verbrand is. De motor is ook verzopen en de bougies zijn zwart van de onverbrande benzine. Het is een multipointontsteking. Groeten!
Laatst bewerkt: 12 jaar 5 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40504 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor je reactie. Ik zal de losse draad controleren, hoewel ik denk dat alles op dat vlak in orde is, aangezien ik metingen en experimenten heb gedaan. Ik denk dat mijn probleem uiteindelijk ligt bij de alternatieve MAF die we hebben gekocht, aangezien die ongeveer 11,3 V levert bij stationair draaien. Bedankt voor de foto die je me hebt gestuurd.
Met vriendelijke groet!