Zoek MDM

Bulletin

Hyundai Excel 93 start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #40317 door handmatig-mechanisch
start niet .
Hallo allemaal, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. De auto is een Hyundai Excel uit 1993 met injectie. Het probleem begint met veel zwarte rook uit de uitlaat, met teveel brandstof. De diagnose lag bij de gasklepsensor, die is vervangen. De motor loopt nu onregelmatig stationair. De code geeft aan dat het een luchttemperatuursensor is. Die is vervangen. Nu start de motor niet en is het elektrische signaal naar het dashboard weg. Bij het testen van de accu geeft hij 12,47 volt aan. Is er een relais dat de storing veroorzaakt en waar zit die?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #40318 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-mecanica op het probleem met de Hyundai Excel 93: hij start niet.
Wanneer Excels overmatige zwarte rook produceren, is de meest voorkomende oorzaak een defecte luchtstroomsensor. U kunt deze loskoppelen om te kijken of er verbetering optreedt. Het is zeer onwaarschijnlijk dat de TPS deze storing veroorzaakt, maar de instabiliteit bij stationair draaien en het feit dat de auto nu niet start, kunnen mogelijk te wijten zijn aan vervuilde bougies. Als u al hebt geprobeerd ze schoon te maken of te vervangen en de auto nog steeds niet start, moet u controleren op een vonk. Zo ja, controleer dan op pulsen in de injectoren. Als geen van beide aanwezig is, controleer dan de accu- en ontstekingsspanningen naar de computer en de referentiespanning op de TPS (5V).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #40319 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-mecanica op het probleem met de Hyundai Excel 93: hij start niet.
Bedankt, Choto, maar het probleem dat ik nu heb, is dat ik geen stroom meer heb. Ik heb geen stroom naar het dashboard, dus ik kan hem niet starten. Kun je me alsjeblieft helpen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #40320 door handmatig-mechanisch
Je hebt de aardingsklemmen van de motor en de carrosserie al gecontroleerd. Ook al is het ontbreken van achterlichten geen belemmering voor starten, en als je alle spanningsbronnen mist, moet je beginnen met het controleren van de hoofdzekeringkast.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #40321 door handmatig-mechanisch
Ja, man, ik heb de accu gecontroleerd. Ik heb een spanning van 12,47 volt. Ik heb de doorverbinding van de zekeringen in de auto gecontroleerd, linksonder aan de bestuurderskant. Oké. Daarom vraag ik of er een hoofdrelais is dat ik moet controleren en waar dat zit.