Zoek MDM

Bulletin

Vervangen van de hulpaandrijfriem van een Peugeot 307 SW HDi 1600

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40190 door handmatig-mechanisch
Ik moet de hulpaandrijfriem van mijn Peugeot 307 sw HDi motor 1600 - 110 pk bouwjaar 2007 vervangen. Kan iemand mij vertellen hoe ik de riem los kan maken?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40223 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik ben monteur en ik had dit probleem een tijdje geleden.
Het was een Citroën C4 HDI van 90 pk. Dit is de eerste keer dat me dit overkomt. Ik moest naar de dealer om de riem te laten monteren.
De riem is elastisch en ze hebben bij de dealer het gereedschap om hem zonder problemen te monteren, omdat hij, zoals je zegt, geen spanner heeft.
Als je hem niet zelf monteert, kun je de riem beschadigen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden - 12 jaar en 8 maanden geleden #40269 door handmatig-mechanisch
Bedankt xexare, maar ik denk niet dat het elastisch is. Ik heb er niet goed naar gekeken, omdat ik niets heb gedemonteerd om het goed te kunnen zien. Ik heb gezocht en het enige wat ik kan vinden zijn andere motortypen die niet zoals de mijne zijn (Peugeot 307 sw HDi 1600 110 pk bouwjaar 2007) en die hebben andere soorten spanners. Ik heb er zelf geen gezien. Ik denk dat het allemaal te maken heeft met het losmaken van de riem bij de dynamo, maar ik heb nog niet gezien hoe. Daarom vraag ik of iemand weet hoe ik dat moet doen, zodat ik hem zelf kan demonteren.
Laatst bewerkt: 12 jaar 8 maanden geleden door .