Zoek MDM

Bulletin

Vermogensverlies in een 97 TD Ford Transit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40173 door handmatig-mechanisch
Vermogensverlies in een Ford Transit uit 1997 TD Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik wilde jullie vertellen wat er aan de hand is met de Ford Transit 2.4 TD uit 1997 van een vriend. De symptomen zijn duidelijk: hij heeft een enorm vermogensverlies. Ik kan je vertellen... je schakelt in en de eerste helft van elke versnelling verliest vermogen, maar niet te veel. En als je bij de tweede helft van de versnelling komt (50 km/u in de derde, 70 km/u in de vierde), trekt de bus niet meer en moet je hem in de volgende versnelling zetten om de snelheid te verhogen. Het motorstoringslampje brandt. Ik dacht dat het de turbo zou kunnen zijn, dat die niet goed werkt, maar eerlijk gezegd ben ik helemaal de weg kwijt. Ik weet niet wat het nog meer zou kunnen zijn of hoe ik kan controleren of het de turbo is of wat dan ook. Als iemand me zou kunnen helpen, zou dat geweldig zijn. Bedankt voor alles. Ik wacht op je antwoord.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40193 door handmatig-mechanisch
Hallo, de Ford Transit heeft een Epic-inspuitpomp met 4 brandstofregelsolenoïden. Wanneer een daarvan defect raakt, gebeurt het volgende: de motor slaat niet af met de sleutel, maar verliest de helft of meer van zijn vermogen. Helaas is de oplossing om de pomp te vervangen, aangezien er geen reserveonderdelen worden geproduceerd. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40217 door handmatig-mechanisch
Hé, heel erg bedankt. Ik kan me voorstellen dat de pomp best duur zal zijn in aanschaf, maar de bus kan zo niet langer... Heel erg bedankt voor alles...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #40286 door handmatig-mechanisch
Hoi Pedro, ik had dezelfde bus, maar dan zonder turbo, en ik had ook hetzelfde symptoom. Het ratelende geluid maakt moer nummer 19 los. Deze bevindt zich wanneer je de motorkap opent, net 30 cm onder het uiteinde van de voorruit, in het midden als je er van voren naar kijkt. Je kunt hem met het blote oog zien. Hij zit ingebouwd in een circuitbuis die op de thermo-akoestische isolatie van de cabine is geplaatst. Als hij niet goed gesloten is, valt de motor uit als je wat gas geeft. Draai hem vast en kijk wat er gebeurt. Succes.
Groeten, J.Klon