Zoek MDM

Bulletin

MISLUKT. FORD FOCUS 1.8 TDCI 2005

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #40146 door handmatig-mechanisch
MISLUKT. FORD FOCUS 1.8 TDCI 2005 Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Ford Focus 1.8 TDCI uit 2005. Als ik hem koud rijd, slaat hij af als ik rijd, maar hij start meteen weer, en soms slaat hij helemaal af. Ze hebben de afsluiter op de brandstofpomp vervangen. Heeft iemand dit ook meegemaakt of weet iemand wat het zou kunnen zijn? Hij geeft geen foutmeldingen bij het aansluiten van de computer.
Bedankt
met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40490 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp : STORING. FORD FOCUS 1.8 TDCI 2005
Controleer of de pakking van het brandstoffilter goed gecentreerd is, of er geen lekkage is en of de slang van de tank naar de pomp niet verstopt is. Dit overkwam mij met zo'n ding: ik ontluchtte de motor, startte hem, liet hem stationair draaien, zette hem uit, en na vijf minuten startte hij niet meer. Het was de pakking van het filter die niet goed vastzat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40690 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp : STORING. FORD FOCUS 1.8 TDCI 2005
Probeer de volgende test eens, want het werkte voor mij en ik heb een fortuin bespaard. Sterker nog, van de €300 reparatie gaf mijn diagnose me de oplossing, echt en zonder gedoe, voor minder dan €0,50 haha.

Open de motorkap, verwijder de motorkap, zodat je toegang hebt tot de injectorhelling.
Start de auto en op de injectorhelling zit een sensor, een kabel met een zwart-rode connector.
Terwijl de auto draait, beweeg je die kabel. Als je de auto naar beneden ziet komen, wauw! Je hebt de oplossing gevonden.

Zet de motor af, koppel de sensor los en als je geen reinigingsspray voor elektronische componenten hebt, zoals ik, neem dan een spuitbus 96º ethylalcohol (zoals we die voor wonden gebruiken) en spuit dat erin, zodat het goed reinigt.
Laat het even staan, zodat de alcohol verdampt. Sluit de stekker weer aan en start de auto.

Probeer hem opnieuw te verplaatsen en... voilà, probleem opgelost.

Ik hoop het. Groeten uit Sevilla!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40735 door handmatig-mechanisch
Kijk eens naar de vacuümleidingen, er kan er eentje losgeraakt of doorgesneden zijn...