Zoek MDM

Bulletin

Opel Astra G start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40232 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Startproblemen Opel Astra G
De startmotor werkt prima, geen probleem. De motor start wat moeizaam, en als hij eenmaal aanslaat, duurt het even voordat hij stationair draait zonder boven de 900 tpm te komen (als de motor niet koud is), anders slaat hij af. (Lucht- en brandstoffilter vervangen, krukassensor vervangen.)

Ik heb een probleem met het e-mailadres dat ik op het forum heb opgegeven. Hoe kan ik dit oplossen?

Zoals altijd, met vriendelijke groet en bedankt allemaal.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #40275 door handmatig-mechanisch
Het lijkt erop dat je probleem ergens anders ligt. Controleer de staat van de bougies. Als ze erg zwart zijn, zou je problemen kunnen hebben met de temperatuur- of lambdasonde, de twee die bij dat model kapot gaan. Of er zou vuil in het inlaatspruitstuk kunnen zitten of een ongeregelde of vuile stationairloopregelaar.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden - 12 jaar en 8 maanden geleden #40424 door handmatig-mechanisch
- Ik heb de bougies ongeveer 6 maanden geleden vervangen. "Ik zal ze in ieder geval controleren."
- De antivriessensor is in orde, de diagnoseapparatuur geeft hetzelfde aan als de temperatuurmeter op het dashboard.
- Over de lambdasonde weet ik niets. "De apparatuur zegt er niets over."

Ik denk dat ik het probleem heb gevonden: ik heb de stekker van de krukassensor en de koelvloeistoftemperatuursensor losgekoppeld en de contacten schoongemaakt met CRC-vloeistof, maar niets. De auto startte slecht, misschien heb ik de stekker losgekoppeld die bij de genoemde sensoren hoort en als een wonder start hij zodra ik de sleutel omdraai.

Hoewel ik, na zoveel elektronica te hebben aangeraakt, niet zeker weet of het die stekker is, maar ach, ik heb gewoon deze aangeraakt en alles werkt perfect.
Als ik problemen constateer, laat ik het je weten, want tot nu toe is alles in orde.

Het spijt me zeer en ik bied mijn excuses aan, en ik ben zeer dankbaar aan alle forumleden die me via mijn e-mailaccount hebben geholpen. Ik heb een probleem en daarom kan ik niet antwoorden of jullie bedanken. Ik heb het gemeld bij de moderators en hoop het snel op te lossen.

Zoals altijd, met vriendelijke groet en bedankt allemaal.
Laatst bewerkt: 12 jaar 8 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #40454 door handmatig-mechanisch
De storing zit in de EGR-klep, die in deze auto het stationair toerental stabiliseert. Als je hem aanzet om te starten, duurt het lang, maar als je tegelijkertijd gas geeft, zie je hoe hij probleemloos start. Het stationair toerental blijft echter instabiel, omdat de toerenteller schommelt tussen 1500 en 500 tpm, waarbij de motor vanzelf lichtjes accelereert en afremt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden - 12 jaar en 8 maanden geleden #40458 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal.
- De bougies zijn in orde.
- Ik heb vandaag de EGR gedemonteerd, ingespoten met CRC en geactiveerd met een diagnosekit. (Goed)

Ik denk dat alles goed gaat, hoewel deze fantoomstoringen me echt dwarszitten, hehehe.

Ik weet niet of er iets mis is, ik laat het je weten "tot nu toe gaat het goed".

Trouwens, ik heb een probleem met mijn e-mail en ik zou graag willen dat iemand me helpt, want het e-mailadres dat ik op het forum heb staan, klopt niet en ik weet niet hoe ik het moet wijzigen. Als u me kunt helpen, kan ik vooral de e-mails die u me stuurt niet beantwoorden en ik wil,:( :( :(

zoals altijd, mijn e-mails kunnen beantwoorden. Met vriendelijke groet en bedankt allemaal.
Laatst bewerkt: 12 jaar 8 maanden geleden door .