Zoek MDM

Bulletin

Opel Astra G start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden - 12 jaar en 9 maanden geleden #40141 door handmatig-mechanisch
Opel Astra G start niet Gepubliceerd door manual-mecanica
Allereerst mijn excuses, want ik weet niet waar ik moet solliciteren.
Ik heb elektromechanica gestudeerd en zou graag ooit een kleine werkplaats willen beginnen, hoewel ik weet dat ik nog veel werk te doen heb.

Ik heb het probleem dat wanneer ik de motor probeer te starten, het even duurt voordat hij aanslaat, en dan zie ik het toerental schommelen tussen de 850 tpm en lager totdat hij stabiliseert of stopt (krukassensor, luchtfilter, brandstoffilter vervangen).

Het voelt alsof er boter op de olievuldop zit; de antivries staat altijd op peil.

Ik zou uw hulp bij het oplossen van dit probleem op prijs stellen, want het gaat om mijn eigen auto:onzeker: .

Met vriendelijke groet en hartelijk dank allemaal.
Laatst bewerkt: 12 jaar 9 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40164 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Startproblemen Opel Astra G
Hoi piter112, welkom.
Je zou meer informatie moeten geven over de identificatie van de auto, bijvoorbeeld of het diesel of benzine is, wat de cilinderinhoud is of welk motortype het
betreft. Is je auto benzine? Het onstabiele stationaire toerental kan simpelweg te wijten zijn aan vuil in het inlaatgasklephuis. Demonteer het en maak het grondig schoon en kijk of het dan beter loopt.
Wat de olie betreft, het is meestal vocht dat condenseert op de motor. Dit kan te wijten zijn aan slechte oliekwaliteit, compressielekken in het carter, wat water dat in de olie lekt, enz.
Ik hoop dat dit helpt. Met vriendelijke groet en veel succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40167 door handmatig-mechanisch
Controleer of er witte rook vrijkomt bij het starten. Dit kan wijzen op een beschadigde cilinderkoppakking of cilinderkop. Het kan ook de IAC-minimumklep zijn die vuil is of niet goed gekalibreerd is. Hiervoor heb je een scanner nodig om deze te kalibreren. De schaalverdeling op de dop kan wijzen op te veel additieven in de olie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40179 door handmatig-mechanisch
Om te beginnen moet u ons vertellen over wat voor auto we het hebben. Ten tweede, de emulsie op de dop is nooit normaal, maar het hoeft niet zo ernstig te zijn. Bedoelt u de vertraging bij het starten totdat de motor aanslaat, of dat de startmotor er lang over doet om te draaien?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden - 12 jaar en 9 maanden geleden #40230 door handmatig-mechanisch
Het model is een Opel Astra G 1.6 benzinemotor met code Z16SE.
- Ik heb de krukassensor vervangen en het is nog steeds hetzelfde. De motor start niet normaal omdat het even duurt en ik het gaspedaal een beetje moet intrappen. Als de motor koud is, start hij meestal goed omdat de module de lage temperatuur van het blok detecteert en het stationair toerental verhoogt. Als de motor warm is en de motor op temperatuur is, start hij soms goed (ik denk door de temperatuur in de cilinders).

De vertraging is totdat de motor start en zodra hij draait, stabiliseert het stationair toerental.

- Ik had een tijdje geleden een probleem met de olie, ik heb de olie twee keer ververst (het verdween). Soms vul ik een beetje bij omdat deze serie modellen olie verbruikt, maar ik vul bij met de bijbehorende multigrade en van hetzelfde merk
(Repsol Multi-Brand SAE 10W40). "Mijn leraren zeiden dat het olieschade zou kunnen zijn." Kan dit probleem ook met dezelfde olie, maar dan met een andere fles? Hij verbruikt geen antivries, hoewel er druppels condenswater uit vallen als ik de dop eraf haal.

Welke olie raadt u aan?

Zoals altijd, met vriendelijke groet en hartelijk dank voor alles.
Laatst bewerkt: 12 jaar 9 maanden geleden door .