Zoek MDM

Bulletin

Nissan E13 platina's branden uit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden - 12 jaar en 6 maanden geleden #40055 door handmatig-mechanisch
Nissan E13 platina's branden uit Geplaatst door manual-mecanica
Het is een Nissan Sunny 1.3 E13-motor, de contactpunten zijn verbrand, de condensator is 0,25 µF, ik weet niet of het goed is. Het zou de bobine kunnen zijn, ik zag ook dat die geen weerstand heeft. Wat me opviel, is dat wanneer de platina opengaat, er een vonk of een zeer zichtbare vlamboog ontstaat. Nog iets: de bobinekabels waren omgedraaid, de pluspool van de plaat naar de minpool van de bobine, de platina en de condensator naar de pluspool van de bobine, dus die heb ik vervangen. Heeft iemand hulp?
Laatst bewerkt: 12 jaar 6 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #40058 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Nissan E13 platinums branden door.
Het kan zijn dat ze ze achterstevoren hebben geplaatst omdat ze geen weerstand hebben aangebracht en geen brug hebben gemaakt. Als platina verbrandt, komt dat doorgaans door de weerstand of door een opening. Wees voorzichtig, want er zijn spoelen waarbij de weerstand aan de binnenkant zit en niet aan de buitenkant.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #40059 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Nissan E13 platinums branden door.
Ik ben de condensator vergeten, die is prima. Het origineel is 23 microfarad, maar zorg ervoor dat alle componenten Japans zijn, zodat je niet boos wordt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #40066 door handmatig-mechanisch
Natuurlijk realiseerde ik me dat ze verkeerd gemonteerd waren. Morgen controleer ik de spoel en de dynamospanning en vervang ik de weerstand. Het platina en de condensator worden in Japan gemaakt. Ondanks dat het platina helemaal verbrand en gepit is, kreukt de Nissan niet.

Bedankt zoals altijd, kikemec.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #40072 door handmatig-mechanisch
OPGELOST.

Na de nodige metingen bleek de spoel verantwoordelijk te zijn voor de doorgebrande weerstand. Weerstand 2 had een waarde van ongeveer 17 kilo-ohm. De spoel werd vervangen en dat was alles.