Beste allemaal,
bedankt voor dit forum. Ik heb het volgende. Ik heb een Nissan Aprio uit 2008, waarvan het olielampje na een half uur of langer begint te knipperen. Dit gebeurt bijvoorbeeld als ik rem bij een stopbord, maar als ik gas geef, gaat het uit.
Ik ben ermee naar mijn monteur geweest en we hebben de oliesensor vervangen, de olie ververst en een Quaker met hoge kilometerstand gemonteerd, aangezien mijn Aprio 96.000 kilometer heeft. HET OLIEFILTER IS OOK VERVANGEN en we hebben de oliepomp vervangen. Nadat ik dit allemaal heb gedaan, blijft de storing bestaan. De monteur adviseerde me dus om een additief, Bardhal 2, aan de olie toe te voegen. We hebben dat toegevoegd en het probleem is nog steeds hetzelfde.
Maar ook toen de oliepomp werd vervangen en onder het carter werd gedemonteerd, verscheen er een klein metalen dekseltje. De monteur vertelde me dat het onderdeel was van een stomp die mogelijk losgeraakt was. Ik heb ook gemerkt dat de motor trilt als ik stilsta, maar niet als hij draait. De auto loopt goed en heeft geen vermogensverlies.
Deze storing kwam aan het licht toen de monteur mijn stuurbekrachtiging repareerde, omdat er een lek was en dit lek op de pedalen terechtkwam. Het lek bleef bedekt, maar dezelfde dag dat hij het me gaf, trad deze storing op. Hij vertelde me dat er niets meer zou bewegen.
Wat moet ik doen om dit probleem op te lossen? Alvast bedankt voor uw antwoorden.