Zoek MDM

Bulletin

Mijn Chevrolet Combo wordt steeds warmer.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #39988 door handmatig-mechanisch
Mijn Chevrolet Combo wordt warm. Gepubliceerd door manual-mecanica

:( Hallo vrienden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb een Chevrolet Combo 1.4 benzine uit 1998. Sinds de aankoop blijkt dat hij oververhit raakt. Hieronder leg ik uit wat ik heb gedaan.

Ik heb de waterpomp vervangen
, de thermostaat verwijderd (die heeft deze directe thermostaat niet).
Ik heb de directe thermoventilatie altijd aan laten staan,
de radiator schoongemaakt. Hij is brandschoon en niet verstopt of zoiets
. Ik heb de bougies vervangen
. Ik heb
de koppeling
olie ververst. Ik heb er 20/50 in gedaan, een goed merk.
Ik heb twee defecte sensoren gescand en vervangen, de warmte- en de acceleratiesensoren
. Ik heb de compressie van de motor gemeten en die is in orde.

De waarheid is dat hij steeds oververhit raakt. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik ben erg bezorgd over dit probleem. Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb een paar vragen waar jullie me mee kunnen helpen.

Zou het een elektrisch probleem kunnen zijn waardoor de truck oververhit raakt?

Gisteren hebben ze het gecontroleerd en me laten zien dat de truck geen katalysator heeft. Zou hij hierdoor oververhit kunnen raken?

Ik zou het op prijs stellen als iemand me kon helpen.

Aangezien ik niet normaal met de truck kan rijden...

alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #39993 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Mijn Chevrolet Combo raakt oververhit.
Als de solenoïde en thermostaat al zijn uitgesloten, is er hoogstwaarschijnlijk een probleem met de cilinderkoppakking, vooral als u de waterpomp al hebt vervangen. Het kan de pakking of de cilinderkop zelf zijn. De katalysator heeft er niets mee te maken en er is geen elektrisch probleem dat de temperatuur beïnvloedt, tenzij het te maken heeft met het elektrische ventilatorsysteem. Als u echter direct met het systeem te maken heeft, is er geen reden om aan een systeemstoring te denken. Het kan ook zijn dat de ventilator te langzaam draait om te koelen of dat hij om de een of andere reden de andere kant op draait.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #39995 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Mijn Chevrolet Combo raakt oververhit.
Bedankt vriend voor je antwoord, de waarheid is dat ik er veel over heb nagedacht dat het de cilinderkop zou kunnen zijn, misschien moet ik het opsturen om het te laten repareren, maar eerst wil ik het zeker weten, ik weet niet of jij of een vriend mij de symptomen kan vertellen dat de cilinderkop slecht is, zodat de vrachtwagen opwarmt, ik zou je hulp echt op prijs stellen omdat het het laatste is wat ik nog kan proberen, want zoals mijn probleem zegt, heb ik al alles gedaan, ik dank je nogmaals voor je hulp vriend :(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #40006 door handmatig-mechanisch
De klassieke symptomen zijn watervermenging met de olie, olievermenging met het water, water dat in de verbrandingskamer terechtkomt of compressie die in het watersysteem terechtkomt. Er zijn meestal zeer specifieke gevallen waarin de pakking naar buiten wordt geblazen en een geluid te horen is dat lijkt op dat van een helikopter, of waarbij compressie van de ene cilinder naar de andere wordt getrokken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #40015 door handmatig-mechanisch
Bedankt vriend, het is me meer dan duidelijk, zo klinkt het, sommigen noemen het ratelen, het lijkt mij dat dit de laatste optie is die ik nog kan controleren, dus het probleem moet daar zijn, hoewel er aan de buitenkant geen teken is dat het water en de olie zijn gemengd, het deksel zou er na verwijdering uit moeten zien als chocolademelk, maar ik denk dat het probleem daar is, de cilinderkop moet een defect hebben, ik ben er zeker van omdat alles anders is uitgesloten, ik zal ze de cilinderkop en alles wat erin zit laten controleren... Bedankt vriend voor je tijd en je antwoorden