Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 306 cabineventilator

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #39948 door handmatig-mechanisch
Peugeot 306 interieurventilator. Geplaatst door manual-mecanica
Goedemiddag allemaal, ik ben al een paar dagen op zoek naar een oplossing en ik zit helemaal vast. De ventilator in mijn 306 blaast geen lucht meer. Laatst zette ik de motor uit, maar liet de ventilator op de hoogste stand staan, en dat was het. Hij reageert niet meer. Ik heb de zekeringen onder het stuur vervangen, maar dat heeft niets geholpen. Ik heb het werkplaatshandboek gedownload, maar kon niets vinden. Ik heb ook onder het dashboardkastje gekeken, maar dat leverde alleen maar problemen op omdat het ondersteboven lag. Ik wist niet wat ik moest controleren. Kan iemand me helpen met wat ik moet doen, waar ik moet kijken of wat ik moet verwijderen? Ik weet niet of er een weerstand onder het dashboardkastje zit of dat ik alleen de weerstanden die ik heb gecontroleerd moet verwijderen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #39957 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp interieurventilator van de Peugeot 306
Hallo, ik hoop dat dit helpt. Ik heb een Peugeot 306 sedan TD en de ventilator valt af en toe uit. Wat ik doe, is de ventilatorschakelaar loskoppelen en met een schroevendraaier of tang de aansluitingen van de ventilator vastdraaien. De ventilator werkt dan weer. Hij zit aan de passagierskant; verwijder de afdekplaat en hij zit vast met drie schroeven. Je kunt ook met een testlampje controleren of er stroom op staat nadat je het klemmenblok hebt verwijderd. Om dit te controleren, moet je het contact aanzetten. Laat me weten of het probleem is opgelost. Ik hoop dat dit helpt.
Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #39958 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp interieurventilator van de Peugeot 306
De ventilatoraansluiting is doorgebrand. Maak de aansluiting schoon.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #39961 door handmatig-mechanisch
Ik noteer alles en zal het proberen zodra ik tijd heb. Om de connector schoon te maken, moet ik hem er gewoon uithalen en een doekje met alcohol gebruiken? Of is het aan te raden een ander product te gebruiken? Hartelijk dank voor uw antwoorden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #40310 door handmatig-mechanisch
Ik heb geprobeerd de twee connectoren van de ventilator los te koppelen, maar geen van beide leek doorgebrand. Ik heb ze toch schoongemaakt, maar het werkt nog steeds niet. De verwarming werkt wel; die blaast warme lucht, maar de ventilator niet. Moet ik die vervangen? Alvast bedankt.