Zoek MDM

Bulletin

Focus 2.0 2009 probleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #39946 door handmatig-mechanisch
Problem Focus 2.0 2009 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een probleem met een Focus 2.0. De auto start prima, maar na een paar minuten begint hij te haperen, alsof hij op drie cilinders loopt. De scanner geeft p02110 gemotoriseerde gasklep aan. Ik heb de gasklep schoongemaakt, maar de storing bleef hetzelfde. Ik heb het geprobeerd met nieuwe bougies en bobines die ik van een andere auto had, maar dat loste het probleem niet op. Alle bedrading is in orde en ik heb het geprobeerd met een andere gemotoriseerde gasklep, maar de storing blijft bestaan. Ik wist de storing en start de auto, hij werkt een paar seconden en schakelt dan weer over naar de noodloop. Mijn vraag is of ik de gemotoriseerde gasklep moet resetten, omdat ik die functie niet op de scanner heb. Als iemand van jullie me kan helpen, zou ik dat zeer op prijs stellen. Sergio

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #39955 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-mecanica op het Focus 2.0 2009-probleem
Soms moeten de vlinders geformatteerd of opnieuw geprogrammeerd worden voor een goede werking. Probeer de herprogrammering handmatig uit te voeren. Soms werkt het door het contact ongeveer vier keer te openen en te sluiten na het loskoppelen van de batterij gedurende ongeveer dertig seconden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #39981 door handmatig-mechanisch
Ik raad aan om de vlinderklep schoon te maken en de leiding te controleren die van de PCV-klep (Carter Ventilation) naar de vlinderklep loopt. Als deze beschadigd raakt, kan dit leiden tot motorstoringen, waardoor de motor afslaat en weer accelereert, etc. Het is een defect dat erg lijkt op dat van de bougies.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #39989 door handmatig-mechanisch
Hallo jongens, bedankt voor jullie antwoord. Ik zit behoorlijk in de knoop met het bougieprobleem. Ik heb de originele en vier bobines van een andere auto geplaatst die prima loopt. Ik heb de vlinderklep schoongemaakt en opnieuw geprogrammeerd, zoals Kikemec zegt. Ik kan de PCV-klep zien en wat ik heb gedaan is de eerste lambdasonde verwijderen voor het geval de katalysator verstopt is. In noodgevallen gaat de vlinderklep een beetje open en begint hij te falen. Ik beweeg de klep van de vlinderklep met mijn hand en sluit hem totdat de motor zich aanpast en de storing verdwijnt. Bedankt jongens dat jullie het onderwerp hebben besproken. Bedankt Sergio.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #39990 door handmatig-mechanisch
Hallo jongens, bedankt voor jullie antwoord. Ik zit behoorlijk in de knoop met het bougieprobleem. Ik heb de originele en vier bobines van een andere auto geplaatst die prima loopt. Ik heb de vlinderklep schoongemaakt en opnieuw geprogrammeerd, zoals Kikemec zegt. Ik kan de PCV-klep zien en wat ik heb gedaan is de eerste lambdasonde verwijderen voor het geval de katalysator verstopt is. In noodgevallen gaat de vlinderklep een beetje open en begint hij te falen. Ik beweeg de klep van de vlinderklep met mijn hand en sluit hem totdat de motor zich aanpast en de storing verdwijnt. Bedankt jongens dat jullie het onderwerp hebben besproken. Bedankt Sergio.