Zoek MDM

Bulletin

stuurbekrachtigingsstoring c15

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #39929 door handmatig-mechanisch
C15 stuurbekrachtigingsstoring Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een vriend met een C15 en zijn stuurbekrachtiging is kapot. Hij heeft hem naar een monteur gebracht en die vertelde hem dat het de pomp zou kunnen zijn en gaf hem een zeer hoge offerte. Zou het iets anders kunnen zijn? En als het de pomp is, moet die dan vervangen worden of kan hij gerepareerd worden? Ik weet het niet. Ik zou het erg op prijs stellen als iemand ons kan helpen, want de auto moet APK-keuren en heeft de auto nodig voor onderhoud. Bedankt voor alles.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #39931 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp stuurbekrachtigingsstoring c15
Als de stuurbekrachtiging niet werkt, is de pomp meestal de boosdoener. Deze kan worden gereviseerd of vervangen, of deze nu nieuw of versleten is. Een andere mogelijke oorzaak is het hydraulische rek, maar dat is een duur probleem.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #39934 door handmatig-mechanisch
GOEDE MIDDAG .!!!!
HET KAN OOK O-RINGEN OF STUURHUISAFDICHTINGEN ZIJN. ZO LANG HET OLIEPEIL CORRECT IS, ZODAT DE POMP GEEN LUCHT AANZUIGT EN DEZE WERKT, KAN HET ELEKTRISCH ZIJN (ER KAN EEN ELEKTRISCHE STORING, ZEKERING, POMPVOEDING, CONNECTOREN, ETZ ZIJN) OF MECHANISCH (DOOR DE POMP MOBILITEIT TE GEVEN VIA EEN SERVICERIEBAND, ZOALS DYNAMO, AIRCONDITIONING, ETZ ZIJN). HET DEFECT ZOU IN HET INTERNE DEEL VAN DE POMP MOETEN ZITTEN (SCHOENEN, DAT DEZE LUCHT AANZUIGT VIA EEN KOPPELING). ALS DIT ALLEMAAL
CORRECT IS, MOET U NAAR UW VERTROUWDE WERKPLAATS GAAN EN DE POMP VERVANGEN. IK HOOP DAT U UW BELANGRIJKE PRAKTIJK HEBT GEHAD
. GROETEN:)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #39965 door handmatig-mechanisch
Allereerst hartelijk dank voor je reactie. Ik zal je vertellen... Ik heb de bus bekeken, hij heeft een elektrische pomp, dat wil zeggen, de besturing is hydraulisch, maar de pomp werkt met een elektromotor die hem aandrijft (niet via een distributieriem). Ik heb het relais gecontroleerd dat de pomp doorlaat en dat is correct, en er komt ook stroom binnen. Ik kan de motor niet vinden, dus ik dacht dat het in de pomp zou kunnen zitten? Ik denk dat ik de pompdruk kan controleren met een manometer, deze kan aansluiten op de hogedruk uitlaat en kijken of deze de waarden stuurt die de fabrikant aangeeft. Ik weet niet wat voor andere controles ik kan doen, want ik denk dat het demonteren van de pomp en het openen ervan erg ingewikkeld zou kunnen zijn. Bovendien weet ik niet waar ik binnenin op moet letten. Oh, ik heb ook gecontroleerd of het vloeistofniveau klopt en ik heb geen lekken waargenomen via de leidingen of in de hulpcilinder. Nou, ik denk dat ik je min of meer mijn bevindingen heb verteld. Als je iets te binnen schiet, aarzel dan niet om me uit de duisternis te helpen. Hahaha.. bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #39973 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag!
Ik zou het controleren door de slang (meestal conisch en zonder rubberen O-ring, maar ik weet niet precies welke voor dit model) langzaam los te draaien bij de uitlaat van de pomp. Als er druk stond, zou de druk direct afnemen. De druk zou niet afnemen door de zwaartekracht en met de vuldop dicht.
Je loopt het risico dat er hydraulische olie op komt.
Als er geen druk is, zal de besturing stroef worden, maar het zou wel werken.
Als er geen druk staat bij de uitlaat, koop dan een nieuwe pomp. Als er wel druk staat, kan het aan het stuurhuis liggen (maar dat is erg lastig en duur om te repareren). Dat wordt normaal gesproken ook vervangen.