Zoek MDM

Bulletin

stuurbekrachtigingsstoring c15

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #39929 door handmatig-mechanisch
Stuurbekrachtingsstoring C15. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een vriend die een C15 heeft en de stuurbekrachtiging werkt niet meer. Hij is ermee naar een monteur geweest die zei dat het misschien de pomp is en gaf hem een ​​erg hoge offerte. Zou het iets anders kunnen zijn? En als het de pomp is, wat moet er dan gebeuren? Moet die vervangen worden of kan hij gerepareerd worden? Ik weet het niet, ik zou het erg op prijs stellen als iemand ons zou kunnen helpen, want hij moet door de APK komen en heeft de auto nodig voor zijn werk. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #39931 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp stuurbekrachtigingsstoring c15
Als de stuurbekrachtiging niet werkt, is de pomp meestal de boosdoener. Deze kan gereviseerd of vervangen worden door een nieuwe of gebruikte pomp. Een ander mogelijk probleem is het hydraulische stuurhuis, maar dat is een dure reparatie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #39934 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag!
Het kan ook aan de O-ringen of afdichtingen van het stuurhuis liggen. Zolang het oliepeil correct is, zodat de pomp geen lucht aanzuigt en werkt, kan het een elektrisch probleem zijn (een elektrische storing, zekering, stroomvoorziening van de pomp, connectoren, enz.) of een mechanisch probleem (aangedreven door een distributieriem, zoals een dynamo, airconditioning, enz.). In dat geval zit de storing in de pomp zelf (waaiers, luchtinlaat via een afdichting).
Als dat allemaal in orde is, moet u naar uw vertrouwde monteur gaan om de onderdelen te laten vervangen.
Ik hoop dat dit nuttig is geweest. Met vriendelijke groet.:)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #39965 door handmatig-mechanisch
Allereerst hartelijk dank voor uw reacties. Laat me het even uitleggen. Ik heb de bestelwagen bekeken en hij heeft een elektrische pomp. De stuurbekrachtiging is dus hydraulisch, maar de pomp wordt aangedreven door een elektromotor (niet door een aandrijfriem). Ik heb het relais dat de vloeistofstroom regelt gecontroleerd en dat werkt naar behoren en krijgt ook stroom. Ik kan de motor niet vinden, dus ik dacht dat die misschien in de pomp zelf zit? Ik denk dat ik de pompdruk kan controleren met een manometer, door deze aan te sluiten op de hogedrukuitlaat en te kijken of de pomp de door de fabrikant aangegeven druk levert. Ik weet niet welke andere controles ik kan uitvoeren, want ik denk dat het demonteren en openen van de pomp erg ingewikkeld is, en bovendien weet ik niet waar ik daar precies naar moet zoeken. Oh, ik heb ook gecontroleerd of het vloeistofniveau klopt en ik heb geen lekkages in de leidingen of de stuurbekrachtigingscilinder geconstateerd. Nou, ik denk dat ik nu wel zo'n beetje heb uitgelegd wat ik heb gevonden. Als u nog ideeën heeft, laat het me dan vooral weten. Haha. Dankjewel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #39973 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag!
Ik zou controleren door de slang (meestal conisch en zonder rubberen O-ring, maar ik ben niet precies bekend met dit model) bij de pompuitlaat voorzichtig los te draaien. Als er druk zou zijn, zou het direct lekken, want door de zwaartekracht en de gesloten vuldop zou er geen lekkage zijn.
Je loopt wel het risico dat er wat hydraulische olie gemorst wordt.
Als er geen druk zou zijn, zou de besturing zwaarder aanvoelen, maar hij zou nog wel werken.
Als er geen druk bij de uitlaat is, heb je een nieuwe pomp nodig. Als er wel druk is, kan het aan het stuurhuis liggen (maar dat is erg moeilijk en duur om te repareren); dat wordt meestal ook vervangen.