Zoek MDM

Bulletin

MITSUBISHI DIESELMOTOR

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #39776 door handmatig-mechanisch
MITSUBISHI DIESELMOTOR Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedendag allemaal. Ik heb jullie hulp nodig, want het kan erg duur worden en ik weet niet zeker of ik het wel wil. Ik heb een Mitsubishi Montera Wagon uit 1995, het traditionele maar langere vijfdeursmodel, met een 3000cc V6 benzinemotor. Hij reed vroeger op LPG, maar we weten allemaal hoe dat vermogensverlies met zich meebrengt, om nog maar te zwijgen van de ruimte die de brandstoftanks innemen, ze vullen de hele kofferbak. Het probleem is dat hij veel blauwe rook uitstoot en ik wil de motor liever niet laten repareren, want dat zal ongetwijfeld erg duur zijn. Bovendien is het benzineverbruik hoog en ik wil niet meer op LPG rijden. Ik overweeg om de motor te vervangen door een diesel. Ik heb wat onderzoek gedaan en de 4M40T 2800cc gevonden. Wat raden jullie aan? Ik heb er tegenstrijdige meningen over gelezen, zowel positief als negatief. Wat denken jullie? Is deze motor geschikt voor de auto, of zijn er veel aanpassingen nodig? Is er een betere motoroptie? IK LUISTER!!!! (of lees ik? haha) Ik laat jullie achter met de foto.

:huh:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #39780 door handmatig-mechanisch
Handmatig-mechanisch antwoord op het onderwerp MITSUBISHI DIESELMOTOR
Hallo NandoMed,
de blauwe rook wijst op versleten of gebroken zuigerveren en mogelijk ook versleten klepgeleiders. De reparatiekosten hangen af ​​van de monteur. Sommige monteurs nemen een motor in behandeling en plannen direct een revisie van onderdelen in om succes te garanderen, vertrouwend op hun expertise om risico's te vermijden. In dat geval moet je denken aan zuigerveren, drijfstanglagers, hoofdlagers, druklagers, een complete pakkingset en mogelijk enkele kogellagers. Je moet de cilinders opmeten. Als slijtage en/of ovaliteit binnen acceptabele grenzen vallen, kunnen ze zo blijven. Meet de drijfstang- en hoofdlagertappen op om er zeker van te zijn dat ze binnen de tolerantie vallen, evenals de klepgeleiders. Deze revisiewerkzaamheden zijn het duurste onderdeel van een reparatie, omdat deze motoren doorgaans gemaakt zijn van hoogwaardig, slijtvast materiaal. Als je overstapt op een dieselmotor, moet je ook rekening houden met de transmissie, aangezien deze motoren langzamer zijn en niet dezelfde rijsnelheid leveren als je huidige transmissie.
Ik hoop dat deze reactie nuttig is geweest. Succes.
Miguel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #39785 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank, Miguel. Uw opmerking is helemaal correct. Het klopt, als je zo'n motor demonteert, krijg je te maken met een flinke kostenpost, omdat je onderdelen kunt vinden die nog maar half versleten zijn en die kun je niet zomaar laten liggen als de motor al in de grond zit. Wat betreft de transmissie, het klopt dat je de motor met de originele transmissie moet monteren. Zou u mij in dat geval uw mening kunnen geven over deze motor of een andere Mitsubishi dieselmotor die goed in de auto zou passen? Alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #39818 door handmatig-mechanisch
Het spijt me zeer, Nandomecd, maar ik kan je daar niet mee helpen. Veel succes,
Miguel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #39819 door handmatig-mechanisch
Het spijt me heel erg, Nandomed, maar ik kan je daar niet mee helpen. Veel succes,
Miguel.