Zoek MDM

Bulletin

MITSUBISHI DIESELMOTOR

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39776 door handmatig-mechanisch
MITSUBISHI DIESEL ENGINE Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemorgen allemaal. Ik heb jullie hulp hierbij nodig, want het kan veel geld kosten en ik weet het niet helemaal zeker. Ik heb een Mitsubishi Montera Wagon uit 1995, de traditionele maar lange 5-deurs, met een 3000 cc V6-benzinemotor. Hij liep op benzine, maar we weten al van het vermogensverlies, om nog maar te zwijgen van de ruimte voor de brandstofleidingen, die de hele kofferbak in beslag nemen. Hoe dan ook, het probleem is dat hij behoorlijk begon te roken, blauw kleurde, en ik zou eerlijk gezegd niet aan die motor willen beginnen, want het gaat ongetwijfeld erg duur worden. Bovendien verbruikt hij aan de ene kant veel benzine, en aan de andere kant vind ik hem niet meer fijn met benzine. Ik overweeg de motor te vervangen door een diesel. Ik heb me erin verdiept en ben de 2800 cc 4M40T tegengekomen. Wat raden jullie aan? Ik heb tegenstrijdige berichten gelezen, zowel goede als slechte. Wat vinden jullie ervan? Past die motor goed bij de auto, of moet er nog flink aan gesleuteld worden? Is er een betere motor? IK LUISTER!!!! (of lees? haha) Ik laat je de foto zien.

:huh:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39780 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp MITSUBISHI DIESELMOTOR
Hallo NandoMed.
Blauwe rook duidt op versleten of gebroken zuigerveren; het kunnen versleten klepgeleiders zijn. De kosten van de reparatie zijn afhankelijk van de monteur. Sommigen ontvangen een motor en plannen direct een revisie van onderdelen om succes te garanderen, rekening houdend met hun kennis. Denk in dit geval aan zuigerveren, drijfstangkappen, hoofdlagers en axiaallagers, complete pakkingen en mogelijk enkele lagers. Je zou de cilinders moeten opmeten. Als slijtage en/of onrondheid binnen de grenzen vallen, blijven ze zoals ze zijn. Meet de drijfstang- en hoofdlagertappen om te zien of ze binnen de tolerantie vallen, evenals de klepgeleiders. Deze revisies zijn het duurste onderdeel van een reparatie. Deze motoren zijn meestal gemaakt van zeer hoogwaardig, slijtvast materiaal. Bij een upgrade naar een dieselmotor moet je ook rekening houden met de transmissie, aangezien deze motoren langzamer zijn en niet de bedrijfssnelheid van je huidige transmissie halen.
Ik hoop dat deze reactie nuttig was. Succes,
Miguel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39785 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank, Miguel. Je opmerking is heel accuraat. Je maakt zo'n motor echt open en dat brengt een lange lijst met kosten met zich mee, want je ziet dingen die halverwege hun levensduur zijn en je kunt het niet over je hart verkrijgen om ze zo te laten staan met de motor op de vloer. Wat de transmissie betreft, klopt het; je moet de motor met de originele transmissie monteren. Kun je me in dat opzicht wat tips geven over deze motor of een andere Mitsubishi diesel die bij de auto past? Hartelijk dank.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39818 door handmatig-mechanisch
Het spijt me zo, Nandomecd. Ik kan je daar niet mee helpen. Veel succes,
Miguel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39819 door handmatig-mechanisch
Het spijt me zo, Nandomed. Ik kan je daar niet mee helpen. Veel succes,
Miguel.