Goedemorgen allemaal. Ik heb jullie hulp hierbij nodig, want het kan veel geld kosten en ik weet het niet helemaal zeker. Ik heb een Mitsubishi Montera Wagon uit 1995, de traditionele maar lange 5-deurs, met een 3000 cc V6-benzinemotor. Hij liep op benzine, maar we weten al van het vermogensverlies, om nog maar te zwijgen van de ruimte voor de brandstofleidingen, die de hele kofferbak in beslag nemen. Hoe dan ook, het probleem is dat hij behoorlijk begon te roken, blauw kleurde, en ik zou eerlijk gezegd niet aan die motor willen beginnen, want het gaat ongetwijfeld erg duur worden. Bovendien verbruikt hij aan de ene kant veel benzine, en aan de andere kant vind ik hem niet meer fijn met benzine. Ik overweeg de motor te vervangen door een diesel. Ik heb me erin verdiept en ben de 2800 cc 4M40T tegengekomen. Wat raden jullie aan? Ik heb tegenstrijdige berichten gelezen, zowel goede als slechte. Wat vinden jullie ervan? Past die motor goed bij de auto, of moet er nog flink aan gesleuteld worden? Is er een betere motor? IK LUISTER!!!! (of lees? haha) Ik laat je de foto zien.