Zoek MDM

Bulletin

HULPTANK PEUGEOT 306

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #39746 door handmatig-mechanisch
Peugeot 306 hulptank. Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemorgen allemaal. Ik heb gemerkt dat mijn Peugeot 306 1800cc uit 1995 geen extra koelvloeistofreservoir heeft. Het kleine slangetje dat bij de meeste auto's op het reservoir is aangesloten, bij de radiateuraansluiting, hoort daarop aangesloten te zijn. Bij mijn auto komt het slangetje er wel uit, maar leidt het nergens heen; het eindigt gewoon. De laatste tijd is mijn koelvloeistofverbruik toegenomen en, afhankelijk van de rijtijd van de vorige dag, moet ik 's ochtends bijna een gallon (ongeveer 3,8 liter) koelvloeistof bijvullen. Kunt u mij vertellen of deze auto's normaal gesproken zonder extra koelvloeistofreservoir worden geleverd, of dat die van mij er eentje mist? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #39755 door handmatig-mechanisch
Handmatig-mechanisch antwoord op het onderwerp PEUGEOT 306 HULPTANK
Hallo Nando, inderdaad, die modellen hebben geen extra reservoir. Controleer of de radiateurdop goed vastzit en of er geen koelvloeistof lekt uit de slangen, radiateur of waterpomp. Controleer ook de vloermat aan de passagierskant om te zien of deze niet vochtig is, want dat zou wijzen op een lekkage bij de kachelradiateur. Controleer tot slot of de thermostaat niet vastzit. Laat ons weten hoe het gaat. Groeten. :)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden - 12 jaar en 11 maanden geleden #39758 door handmatig-mechanisch
1
Laatst bewerkt: 12 jaar 11 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #39760 door handmatig-mechanisch
Oké, heel erg bedankt man. Het probleem is dat ik overal heb gekeken en geen lekkages zie. Ik heb onlangs zelfs de originele plastic radiateurdop vervangen door een metalen exemplaar van 6 kilo, dus ik dacht dat misschien de extra slang ontbrak en dat er water lekte uit dat slangetje. Maar als er geen extra slang is, dan kan dat het niet zijn. Een vriend van mij met een Peugeot 306 uit 1997 had laatst hetzelfde probleem met het tapijt als jij beschreef, maar bij mij is het droog. Ik weet het niet, ik heb erover nagedacht om de waterpomp te controleren. Ik denk dat ik die eraf moet halen om ernaar te kijken. :huh: