Zoek MDM

Bulletin

Motor vastgelopen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39718 door handmatig-mechanisch
Motor vastgelopen Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een Jeep Ebro die al 12 jaar stilstaat. Het is een oud busje. Ik denk dat hij vastzit omdat hij niet meer gebruikt wordt. Ik heb geprobeerd hem te starten met een nieuwe accu, maar de motor deed het helemaal niet. Wat ik moet doen, is de motor draaien vanaf de krukaspoelie. Ik heb hiervoor een dopsleutel nodig van meer dan 36, misschien 38 of 40, want die is erg groot en ik weet niet waar ik die kan vinden. Mijn vraag is: als ik hem in de versnelling zet en hem met een ander voertuig meesleep, kan ik hem dan beschadigen? Er zit olie in de motor en alles, maar ik weet niet of dat veilig is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39719 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: Vastgelopen motor
Hallo, als je hem in een hoge versnelling zet, zou je geen problemen moeten hebben,

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39720 door handmatig-mechanisch
Hoi Singa18.
Je gaf aan dat de unit al een aantal jaren stilstaat. De motor zit waarschijnlijk vast en er is waarschijnlijk schade aan de zuigerveren of cilinders. Smeer de motor nu alvast om verdere schade te voorkomen bij het verplaatsen. Verwijder het kleppendeksel en dompel deze in schone olie. Verwijder de bougies en voeg een beetje olie toe aan de binnenkant van elke cilinder. Probeer vervolgens de motor te bewegen met de bougies verwijderd, met een heen-en-weergaande beweging. Succes,
Miguel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39723 door handmatig-mechanisch
Het is een dieselmotor, maar hartelijk dank voor de informatie. Ik heb hem een beetje verplaatst, de motor draait al een beetje. Uiteindelijk werd het me te donker, maar ik ga het een dezer dagen eens met de accu proberen om te kijken of hij draait. Blijkbaar zag ik bij het bekijken van de cilinderkop dat die gesmeerd is, daarom heb ik besloten hem een beetje te verplaatsen. Nogmaals bedankt voor de hulp. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39738 door handmatig-mechanisch
Hoi Singa18.
Het maakt niet uit of de motor diesel of benzine is, het advies geldt in beide gevallen.
Miguel