Zoek MDM

Bulletin

Startproblemen met de Chevy C2 uit 2006

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39715 door handmatig-mechanisch
Hallo! Ik heb me net aangemeld omdat ik niet weet wat ik moet doen met de standaard Chevy C2 uit 2006 die ik 4 maanden geleden kocht... toen ik hem kocht werkte alles prima.
Ik heb hem laten afstellen, uitlijnen en balanceren, en de schokdempers zijn ook vervangen. Omdat ik nauwelijks kon rijden, moest ik hem naar de garage brengen om iets in het carter te laten vullen. Ik denk dat het een kurk is, want hij lekte olie.
Hierna stopte de snelheidsmeter er 4 weken geleden mee, maar dat is nog niet het ergste... anderhalve maand geleden ging de sleutel die ze me gaven toen ze hem verkochten kapot. Het was een kopie... en tja, ik heb een slotenmaker gebeld, maar 3 weken geleden startte hij niet meer nadat ik wat boodschappen had gedaan... na een tijdje startte hij eindelijk... Mijn broer zei dat ik hem naar de elektricien moest brengen en hij ontdekte dat de ventilator van de eerste versnelling een probleem was. Dat zei hij (de waarheid is dat ik hier niet veel van weet) en hij zei dat de koolborstels vervangen moesten worden en dat ze vervangen zijn. Ik vertelde hem ook over de snelheidsmeter en hij zei dat hij die zou controleren (ik moet erbij zeggen dat de monteur me vertelde dat hij die zelf kon repareren en anders kon hij de elektrische wel repareren...). Nadat mijn auto 3 dagen stil had gestaan, ging ik naar de elektricien en hij vertelde me dat mijn auto niet wilde starten omdat er problemen waren met de sleutel. Als ik de auto start, zou de "kar" linksonder op de snelheidsmeter moeten starten. Hij had de test al gedaan en zei dat ik naar de slotenmaker moest gaan, omdat hij zeker de cilinder met de chip had beschadigd, dus hij kon de sleutel vervangen omdat die geen verbinding maakte met de antenne... om een lang verhaal kort te maken... Ik ging naar de slotenmaker en hij controleerde een vierkant apparaat en volgens hem zei hij dat de sleutel in orde was en dat hij niet wist wat er aan de hand was, maar dat hij de auto hierop zou controleren. Hij nam de SBB mee (ik denk het is het apparaat dat ze gebruiken om de sleutel te programmeren) en eenmaal in de auto en toen ik de sleutel erin stak (LET OP de slotenmaker rijdt niet standaard, alleen automaat, dat had hij me een paar momenten daarvoor verteld) realiseerde hij zich dat "het karretje" dat de elektricien me had verteld dat het moest inschakelen als ik de auto aanzette, startte maar vervolgens uitschakelde ("HET KARRE" is de motorservice-indicator) en nou ja, hij vertelde me dat ik een andere chip ga programmeren, maar als er geen probleem is, ligt het niet aan de sleutel... en nou toen ik het aan het programmeren was, gaf de SBB aan dat er verbindingsproblemen waren zoiets... en hij gaf me weer een werkwoord dat de sleutel niet kon zijn, dat het de startonderbreker, een sensor of wat zekeringen onder het stuur moeten zijn... hij vertelde me dat hij het met een andere chip zou proberen omdat waarschijnlijk degene die hij met de SBB had geprobeerd beschadigd was, maar hij sloot die mogelijkheid ook uit omdat ze allemaal in orde zijn en nou ja, hij plaatste een andere tweede chip om te programmeren en deze programmeerde de SBB, hij had niet hetzelfde probleem als de vorige... Na het testen van de chip met de sleutel zag hij dat het "karretje" (service engine light) aanging en vervolgens weer uitging... het feit is dat de man me de chip liet hebben die hij me aanvankelijk verkocht had en me vertelde dat het geen probleem met de sleutel was, maar eerder een probleem met de startonderbreker, waarschijnlijk een sensor of zelfs de computer, en dat hij me naar de man zou brengen die computerdiagnostiek doet, een paar straten van de slotenmaker, maar dat hij een schurk was. Hij doelde op de prijzen, aangezien hij nooit iets repareerde, dat hij altijd de computer of de startonderbreker ging vervangen. Met dat in gedachten gaf ik er de voorkeur aan het niet bij deze persoon achter te laten.
Maar ik heb nog steeds problemen met de ontsteking van de auto vanwege het gezegende "karretje" (service engine light), dat gaat branden wanneer hij wil.
Trouwens, de elektricien zegt dat er iets mis mee zou kunnen zijn, geen zekeringen of zoiets, dat het de sleutel is, aangezien de auto prima werkte met de vorige sleutel en hij geen problemen had gehad.

HELP me ALSTUBLIEFT, vertel me wat het zou kunnen zijn of of ik hem moet laten uitlezen. Mijn broer vertelde me dat Autozone er een heeft en dat ze me zouden vertellen hoe erg de Chevy pijn doet, en dat zou mijn twijfels wegnemen. Of twee, breng hem naar de dealer en laat ze alles repareren wat er gerepareerd moet worden en de sleutel er meteen uithalen.

HELP ALSTUBLIEFT!!!

Maak van deze dienaar niet meer dan "constant gevaar" vanwege de uitdrukking die ze hier in Mexico tegen vrouwen gebruiken.

Groeten en ik waardeer je reacties alvast.

P.S. Sorry voor al het gezeur, maar ik wilde het uitleggen zoals het is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39716 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Startproblemen Chevy C2 uit 2006
Ah! Ik was vergeten dat de fouten die volgens de slotenmaker in de SBB stonden, de volgende waren:

B05960
B06120
B06020.

Dezelfde fouten die hij niet voor mij kon ontcijferen...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.